با زهرا جونم ۲

....
زهرا:
من اگه یه خانم خانه دار باشم که خونه ام مرکز آرامش باشه
 
و روح همسرم و بعدا روح بچه هام آروم و بالنده باشه
 
اما مسئولیت های خفن اجتماعی نداشته باشم، ایراد داره؟
 
پیچک:
دارم بهت میگم خود نگهداری از خونه یه مسئولیت اجتماعیه!
 

زهرا:
یه مسئولیت اجتماعی مهم و سنگین

که خیلی وقت ها نمی بینیمش

و بعدا کلی ضربه میخوریم اگه غافل بشیم ازش

من از وقتی اومدم خونه و دیگه سرکار نمیرم و درس ندارم
تازه می بینم اووووووووه!!! چقدرررر خلا بوده و ندیدم

چقدر آسیب بوده و درست نکردم
چقدر تمرین بوده که نکردم

و دیدم که واقعا دارم کم میذارم

یعنی اصلا خانواده به کنار

خودم هم خیلی نیاز به رسیدگی داشتم

جسمم، روحم، آرامشم....

اینه که فعلا می‌خوام تمرکزم رو بذارم روی همین مهمترین چیز....

 

پیچک:
میتونی تا وقتی بچه نداری و وقتی بچه هات بزرگ شدن به کارای بیرونی سنگین هم برسی ولی اگر اصولی بچه دار بشی حدود یه ده سالی واقعا کار خونه سنگین میشه.

منم تازه وقتی توی خونه قرار و سکون گرفتم متوجه شدم چه قدر به شوهرم و بچه ها ظلم کرده بودم. واقعا جز خودم هیچ کس حتی بچه ها و شوهرم متوجه خلاء نمیشدن.

کاری مهمه که جز خودت کسی نتونه انجام بده حتی اگر اون کار کوچیک به نظر بیاد.

 

زهرا:
☹️
در حالی که متاسفانه باورهای جامعه درباره زن موفق خیلی داغونه

زن موفق بنظر جامعه یعنی کسی که با یه دست هشتصدتا کارو انجام میده

اصلا هم کاری به کیفیت کارهای طرف ندارن!

ولی من کاری به جامعه نمیخوام داشته باشم.

 

پیچک:
ولشون کن.گاهی حتی شوهرت هم نمیفهمه. اون زمان باید برای کسی مثل شوهرت توضیح بدی. از ابزار گفتگو استفاده کنی چون نظراتش در سیستم دخیله. ولی برای همه که لازم نیست توضیح بدی. اگر قرار باشه درک دقیق تو رو از جایگاه تو داشته باشن، باید در جایگاه تو باشن که خب امکانش نیست. 

استقلال داشته باش و نرمی.

من برم بر می گردم.

 

زهرا:
ممنونم
به همین حرف ها احتیاج داشتم.

😍😍😍

 

پیچک:
گاهی آدم از تنهایی خسته میشه از این که هیچچچچ کس درکش نمیکنه. اون زمان فقط بچسب به سجاده. خدا میفهمه. فقط خدا میفهمه.
 
 
دوروز بعد...
 
پیچک:
سلام راضی هستی حرفامون منتشر بشه؟
 
زهرا:

اتفاقا بدم نمیاد این حرف هامون به چالش کشیده بشه و نظرات رو بخونم

خوب میکنی رفیق... واقعا مایلم به انتشار این حرف ها
می بینی یکی قبول داره ولی جرئت دل به دریا زدنو نداره

قدرت روحی اجرا کردنشو نداره
فکر میکنه خیلی غریبه
وقتی میگی، جرئت پیدا می کنه.

 

پیچک:

ممنونم.

 

 

 

 

+ بخش اول حرفامون

 

 

۷ لایک:)
پلڪــــ شیشـہ اے ۱۸ خرداد ۹۹ , ۱۶:۴۳

صحبت های لذت بخشی بود.

ممنون که منتشرش کردی خواهر😻🌱🌷

ممنون زهرا

صحبتِ جانانه ۱۸ خرداد ۹۹ , ۲۰:۴۹

بازم احسنت و آفرین میگم به شما بانوی باسابقه و بانو زهرای گرامی😅😂🌸

قربانت!

اینقدر تشویقات آبداره که احسنت دونم پر شد،لب به لب!
نگفتی، پدر چه طورن؟

صحبتِ جانانه ۱۹ خرداد ۹۹ , ۰۰:۴۳

نوش جانت

داری از فضائل بانوان الگوحرف میزنی دیگه 

هزار آفرین هم تقدیم به آفرین دونت

 

دعا کنید

خیلی خوب بود حرفاتون و بسیار آموزنده 

متشکرم که منتشر کردید که ما هم استفاده کنیم🌹🌹🌹

.. مَروه .. ۱۳ تیر ۹۹ , ۱۹:۰۷

واقعا جز خودم هیچ کس حتی بچه ها و شوهرم متوجه خلاء نمیشدن.

 

👌👌👌

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سیب، پیله، پیچک و....همه منم. منی سی و سه ساله و در آرزوی پرواز...
پرواز...
همه رویاها، همه خواسته ها، در گذر ایام رنگ می بازد. همچون آگهی های نیازمندی های یک روزنامه پوسیده که هرروز بیشتر و بیشتر زرد می شود. اما پرواز میلی بوده و هست و ان شاء الله خواهد بود که همیشه تازه است. و گذر هیچ روزی، رنگ آن را حتی کمی کم رنگ تر نکرده!
(الان سی و پنج ساله ام. در انتهای سی و پنج...کی می روم؟!)

.....................

یَا أَیُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ

.....................

به جای آن که باغبان جان بقیه باشی، باغبان جان خودت باش؛ به جان خودت که برسی، باغبان هستی می شوی.
"علیرضا شیری"

......................


دل من غصه چرا؟!

آسمان را بنگر

که هنوز بعد صدها شب و روز

مثل آن روز نخست

گرم و آبی و پر از مهر، به ما می خندد!

دل من غصه چرا؟!

دل به غم دادن، از یأس ها سخن گفتن

کار آن هایی نیست که خدا را دارند

غم و اندوه،

اگر هم روزی، مثل باران بارید

یا دل شیشه ای ات،

از لب پنجره ی عشق،

زمین خورد و شکست

با نگاهت به خدا،

چتر شادی واکن

و بگو با دل خود،

که خدا هست، خدا هست...


.......................


اللهم وفقنا لما تحب و ترضی

.......................

اینجا اون خلوت گاه نیست.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان