یه مطلب جالب

🔴 #استاد_قرائتی 

 💠 چهار بار در قرآن می‌گویند: «وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً» آقا! پدر و مادر ما از دنیا رفته است ما پدر و مادر نداریم که به این آیه «وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً» عمل کنیم. امام صادق علیه السلام فرمودند: «بِرُّ الرَّجُلِ بِوَلَدِهِ بِرُّهُ بِوَالِدَیْهِ» اگر‌ کسی به #بچه‌اش احترام کند، ثواب کسی را دارد که به پدر و مادرش #احترام کند. کسی اگر پدر یا مادرش از دنیا رفته است، به بچه‌اش احترام کند، احترام به فرزند، اجر احترام به #پدر_و_مادر را دارد و همان خیر و برکات را نیز دارد.


اینو یه جا خوندم. دیدم جالبه.

۱۳ لایک:)
آقای مهربان ۰۹ مهر ۹۸ , ۲۳:۱۷

سلام

خیلی جالب بود این مدلشو ندیده بودم

بیشتر رفتن سر خاک و فرستادن خیرات و دعا رو شنیده بود

 

هرچند نمیدونم تجلی مقام ربوبیتی که والدین دارن و مورد احترامن، در مقایسه با فرزند چطوری میشه

سلام

منم ندیده بودم. ولی آقای قرائتی حرف بی سند نمیزنن.

میدونید از لحاظ روانشناسی قابل توجیهه.

سلام علیکم

جای تأمّل است.

سپاس

علیکم السلام.

دقیقا

سلام 

 

جالبه 

من این رو شنیده بودم که اگر حتی فوت کردن میتونید سر خاکشون برید و خیرات کنید و... 

سلام😃

منم همینو شنیده بودم. 
به نظرم هر کدوم یه فاز جدایی هستن.
این یکی از باب احترامه. اونی که منو تو شنیدیم از باب محبت و ادای دین.

کاکتوسِ خسته ۰۹ مهر ۹۸ , ۲۳:۳۱

خیلی جالبه 

نشنیده بودم..

جالبتر برای من اینه که تو یه دهه هشتادی هستی و داری مطالب من دهه شصتی رو دنبال میکنی و از این بابت خوشحالم!

جدا خوشحالم!

بله درسته 

ممنون از توضیح بیشترت :))

خواهش...

آقای گوارا ۱۰ مهر ۹۸ , ۰۶:۱۸

خدا پدرو مادرا رو حفظ کنه ان شاالله ...

ان شاءالله

آقای گوارا ۱۰ مهر ۹۸ , ۰۶:۱۹

خدا پدرو مادرا رو حفظ کنه ان شاالله ...

.. مَروه .. ۱۰ مهر ۹۸ , ۰۷:۲۹

برسد ب دست برخی پدر مادرها.......

:)

هعیییی....چی بگممم؟

پلڪــــ شیشـہ اے ۱۰ مهر ۹۸ , ۱۰:۰۴

سلام بانوجان

 

چه قدر جالب. 

نشنیده بودم. 

سلام.

برای منم همینقدر جالب بود.

عارفه زهرا ۱۰ مهر ۹۸ , ۱۱:۵۱

منم شنیده بودم اگه کسی مادر نداره به خاله اش احسان کنه

منم اینو شنیده بودم.

کاکتوسِ خسته ۱۰ مهر ۹۸ , ۱۴:۱۲

تعریف الکی نیست. خب واقعا مطالبتون خوب هستن که دنبال میکنم:)

+دهه هشتادیا دل ندارن؟!

خواهش میکنم. لطف دارید خانوم😃

چرا دل دارن ولی با دهه شصتی تفاوت دارن و این تفاوت باعث فاصله میشه که خب...نبود فاصله خیلی جاها خوبه.

دچارِ فیش‌نگار ۱۰ مهر ۹۸ , ۱۴:۴۹

درود بر این نیت و شفقت شما و ممنون بابت مطلب

خواهش...

صحبتِ جانانه ۱۰ مهر ۹۸ , ۱۶:۴۹

چه عجیییب

چرا عجیب؟

صـــا لــحـــه ۱۰ مهر ۹۸ , ۱۹:۴۲

البته مصداق برّ فقط احترام نیست. هر مدل نیکی ای رو شامل میشه‌ :) ولی خب احترام خیلی مهمه!

درسته ولی رعایت حریم یه انسان خیلی مهمه!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سیب، پیله، پیچک و....همه منم. منی سی و سه ساله و در آرزوی پرواز...
پرواز...
همه رویاها، همه خواسته ها، در گذر ایام رنگ می بازد. همچون آگهی های نیازمندی های یک روزنامه پوسیده که هرروز بیشتر و بیشتر زرد می شود. اما پرواز میلی بوده و هست و ان شاء الله خواهد بود که همیشه تازه است. و گذر هیچ روزی، رنگ آن را حتی کمی کم رنگ تر نکرده!
(الان سی و پنج ساله ام. در انتهای سی و پنج...کی می روم؟!)

.....................

یَا أَیُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ

.....................

به جای آن که باغبان جان بقیه باشی، باغبان جان خودت باش؛ به جان خودت که برسی، باغبان هستی می شوی.
"علیرضا شیری"

......................


دل من غصه چرا؟!

آسمان را بنگر

که هنوز بعد صدها شب و روز

مثل آن روز نخست

گرم و آبی و پر از مهر، به ما می خندد!

دل من غصه چرا؟!

دل به غم دادن، از یأس ها سخن گفتن

کار آن هایی نیست که خدا را دارند

غم و اندوه،

اگر هم روزی، مثل باران بارید

یا دل شیشه ای ات،

از لب پنجره ی عشق،

زمین خورد و شکست

با نگاهت به خدا،

چتر شادی واکن

و بگو با دل خود،

که خدا هست، خدا هست...


.......................


اللهم وفقنا لما تحب و ترضی

.......................

اینجا اون خلوت گاه نیست.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان