اومدن چهارمی ۲

...

خب اول از همه ببخشید که فاصله افتاد. علتش سرشلوغی دم عید من بود. توی کل سال فقط همین یه هفته من و شوهرم و بچه ها کاملا با همیم و این زمان رو فقط به خانواده اختصاص میدم. الان سه ساله فهمیدم این زمان یه زمان طلاییه که برای کل سال ما رو سر زنده نگه میداره و حتی برای پدر مادرم هم خرجش نمی‌کنم. هرچند حقشون زیاده ولی وقتای دیگه بهشون می‌رسم. پس طبعا وبلاگ نویسی هم تعطیل میشه.

در هر صورت عذر تقصیر!

 

رسیدیم به اونجا که من همه چیز رو سپردم به خود حضرت زهرا سلام الله علیها. وقتی داشتیم با شوهرم بر می‌گشتیم خونه، برگشت گفت:اصلا نگران نباشیا! سقطش می‌کنیم. نباید جونت به خطر بیفته!

منو می‌گی، یهو براق شدم که: دست به بچه‌م بزنی، بیچاره‌ت می‌کنم! من هنوز سالمم، سر پام. فعلا تصمیم در مورد این مطلب با منه. وقتی تصمیم با توئه که من افتاده باشم توی رختخواب و اختیاری از خودم نداشته باشم! اگرم منطقی نگاه کنیم درست نیست که یه آدم سالم فدای یه آدم معیوب بشه. 

گفت اگه ضرر جانی برات داشته باشه، باید سقطش کنیم.

گفتم اون برای وقتیه که ضرر محرز شده باشه. با احتمال ضرر نمیشه دست برد به جون یه آدم! اگر من افتادم توی رختخواب و مسلم شد که بودن این بچه برای من خطر جانی شدید داره، اون وقت مختاری تصمیم بگیری، در غیر اون صورت اجازه نمیدم، بچه‌ای که با تمام آرزو و احساسم تا اینجا رسوندمش، از بین بره.

معمولا وقتی اینقدر محکم حرف می‌زنم، شوهرم جبهه میگیره، اما این بار ته حرفا بهش گفتم: همین طوری حالت عادی می‌دونم که باید کل عالم رو سر جاشون بنشونم تا بتونم کار خودمو جلو ببرم. تو دیگه همراهیم کن. می‌دونی این آرزوی منه! جلوم واینستا! اگه می‌خوای کمکم کنی، خودتو تقویت کن که اگر خدای ناکرده اتفاقی برام افتاد، بتونی بچه ها رو جمع و جور کنی. درسته صدمه میبینید، اما یه جوری نباشه که جبران نشه. اگه تو قویتر باشی، من راحت ترم. بهتر تصمیم می‌گیرم.

بعدش خندیدم و گفتم: اگه بچه‌مو سقط کنی، ازت نصف دیگه یه مرد کامل رو می‌گیرم! اون وقت تا آخر عمرت باید بدویی بدهی منو بدی! حواست باشه! خونه که نداری، ماشینتم ازت می‌گیرم مجبوری این راهو پیاده گز کنی، حواستو جمع کناا!

فقط ازش خواستم به احساس مادرانه من برای اولین بار اعتماد کنه! همین.

 

چند روز بعد رفتیم مرکز قلب جماران. پیش یه دکتری که فوق تخصص نمی‌دونم چی چی قلب داشت.. خدایی اسمش یادم نمونده! خخخخ 

گفت می‌تونیم بچه رو نگه داریم به شرط این که تحت نظر باشی. یه قرصی بهم داد که گفت تا حد زیادی به ضربان قلبت کمک می‌کنه. لحظه آخر که می‌خواستم از پیش دکتر بیام بیرون گفتم: آقای دکتر من بچه‌مو سقط نمی‌کنم. فقط از شما می‌خوام حد اقل تا هفت ماهگی بدن من رو سر پا نگه دارید، حتی بعد از اون اگر لازم شد، سزارین اورژانس بشم و بعد درمان رو شروع کنیم ولی اصلا سراغ گزینه سقط بچه، تا وقتی این بچه سالمه، نمیرم. می‌تونید کمکم کنید؟

لبخند زد و گفت: ان‌شاءالله

 

ولی راستش رو بخواید این احساس بهم دست نداد که این ان‌شاءالله گفتن از سر توکل باشه. البته دکتر مذهبی‌ای بود ها ولی احساس کردم فقط قصدش اروم کردن و رفع اضطراب منه. 

اینو به شوهرم هم گفتم و گفتم چون این صداقت رو ندیدم که خدا رو نشون بده، نمی‌تونم بهش اعتماد صد در صدی بکنم. آرومم نکرد!

راستش من وقتی به کسی می‌گم ان‌شاءالله درست میشه؛ واقعا به خاطر اعتمادم به خداست. نه برای آروم کردن کسی. فرق این دو تا خیلی زیاده. اولی روح داره و دومی فقط ظاهرش حرف خدا رو می‌زنه. برای همین خودمم سریع اینو می‌فهمم.

شوهرم قرصا رو گرفت اما توی بروشور قرصه نوشته بود که هنوز مطالعات خاصی در مورد این که این دارو در زمان باداری مجاز باشه، انجام نشده و فقط در موارد حاد و اورژانس میشه برای زنان باردار ازش استفاده کرد.

وقتی اینو دیدم، به شوهرم گفتم: این یعنی هر ضررییی ممکنه به بچه برسه. راستش من این کار رو نمی‌کنم مگر این که هیچ راه دیگه‌ای نباشه. بیا بریم، شاید طب سنتی داروی مطمئنی داشته باشه که هم برام مفید باشه و کمکم کنه و هم برای بچه مضر نباشه. پرس و جو بکنم از آدمای مطمئن، اگر جوابشون منفی بود، بیام این دارو رو بخورم. عجله نکنیم.

اولش سختش بود ولی بعد گفتم بذار این کار رو بکنم، تحت نظر دکتر هم که هستم، داروی های طب سنتی جواب نده معلوم میشه.

 

رفتم پیش همون عطاری که بهش اعتماد داشتم. البته این عطار یه آدم کاملا دور از تبلیغاته و خیلی واقع گرایانه در مورد طب سنتی حرف می‌زنه. وارد کننده داروی طب سنتیه و خودش چندین نسل از پدرانش توی این حرفه بودن و مهم ترین خصیصه‌ش اینه که امید واهی نمیده. مثلا یه بار به مادرم گفته بود: من دارو مو تضمین می‌کنم اما درمان دست من نیست. این جمله از طرف کسیه که اصلا مذهبی نیست و این نشونه واقع گرایی و عقلانیت این آدمه و در جایگاه خودش خیلی ارزشمنده.

این توضیح رو دادم تا بگم که چرا بهش اعتماد دارم. رفتیم پیشش و گفت  که شرایطت اورژانس نیست فقط باید عروق قلبت تحت فشار نباشن. باید هاضمه تو رو قوی کنیم. نباید یبوست و نفخ داشته باشی چون این دو تا به قلبت فشار میارن و باعث میشن تغذیه قلبت مشکل پیدا کنه. یه سری عرقیات داد و گفت همراه با بو کردن اینا رو مصرف کن. ارامش داشته باش و خوابت رو منظم کن. یه عالمه هم شیره رویال(همون عسل ملکه) داد و گفت این کمکت می‌کنه سرزنده باشی. به رشد جنین و قلبت خیلی کمک می‌کنه.

بعدش گفت برو وقتی زایمان کردی بیا تا داروهای جدی تر بهت بدم. گفتم نمی‌خوام بچه‌م طوریش بشه، ولی دوست ندارم خودمم به کشتن بدم. 

گفت بچه طوریش نمیشه، خودتم بعد از زایمان کاملا میشه رسیدگی کرد. الانم وضعیتت با شناختی که از قبل ازت دارم، خوبه.

 

اومدیم خونه و از اون روز دارم داروهای طب سنتی رو مصرف می‌کنم. باید دوباره پیش دکتر قلب برم. البته چون تعطیلات عیده نمی‌تونم فعلا سریع برم. البته تغییراتم رو کاملا حس می‌کنم و متوجه حالتی که دارم هستم. قدرت بدنیم خیلی بهتر شده ولی تا آزمایش دقیق ندم و دقیق معاینه نشم، نمی‌تونم قطعی چیزی بگم.

 

 

شاید این جور به نظر بیاد که من حواسم به سه تا بچه‌ی دیگه‌م نیست یا مثلا دارم احساسی تصمیم می‌گیرم. اما اصلا این نیست. این فقط یه آزمایش خیلی سخته که من باید توش به خدا توکل کنم. من دارم سعی می‌کنم از خودم، بچه هام و شوهرم محافظت کنم اما نمی‌تونم جلوتر از خدا حرکت کنم! مگه ما نمی‌گیم خدا ارحم الراحمینه؟  یعنی محبتی که توی دل من نسبت به بچه ها و شوهرم هست، خود خدا داده. پس اگر من وسیله لازم و مفیدی برای خانواده‌م باشم،  خود خدا منو نگه می‌داره برای این افراد. این یه جور توکله! من از همون اول گفتم این بچه ها مال خانومن. من فقط رحم اونهام! محل پرورش جسمشون. اگه خانوم منو وسیله خوبی برای حفظ و تربیت این بچه ها بدونن، حتمااا منو برای این بچه ها نگه می‌دارن. البته که من دست رو دست هم نذاشتم. دنبال درمانی که بهش مطمئن باشم هم رفتم.

شاید ظرافت هایی که لحاظ کردم برای یه سری از افراد قابل درک نباشه اما خودم می‌دونم که خدا از من اینو می‌خواد.

واقعیتش اینه که بزرگترین سختیم توی امتحانام، مجاب کردن آدمای اطرافم به قبول درایت و نکته سنجیمه. اون ها از سر دوست داشتن من، یادشون میره که باید بهم اعتماد کنن. و باعث میشن که من یه بخش عمده‌ای از انرژیم رو برای آروم کردن اون‌ها بذارم. این الان برای من که الان توی فشار استرس رها کردن بچه‌هام هستم، خیلی سنگینه. هرچند اگر سخت بشه اینم به خود خدا می‌سپرم.

با شوهرم صحبت می‌کردم، گفتم: مگه همش نمی‌گفتم که آرزوم شهادته، خب یه زن از عوارض بارداری بمیره، شهید محسوب میشه. نه فقط اجر شهادت داره، مقام شهید رو هم داره. شاید خدا داره امتحانم می‌کنه تا اینو بهم بده. من نباید اینجا به خدا اعتماد کنم توی نگه داری از بچه ها و خانواده‌م؟! مگه همه شهدا همین کار رو نکردن؟ از طرف دیگه، مگه هر کی بالای سر بچه‌ش مونده، بچه صد در صد سالم مونده یا صالح بار اومده؟! نباید خودم رو همه کاره‌ی بچه هام بدونم.

خب حالا فکر کن جای من و تو برعکس بود، دوست داشتی من نذارم تو مسیرت رو بری؟ دوست داشتی واقعا من چه کار کنم؟ بشینم غصه بخورم، دائم زاری کنم، یا باهات همراهی کنم و خودمو تقویت کنم تا بچه ها و زندگی‌ای که با هم کنار هم ساختیم، کمترین صدمه رو ببینه؟

 فکر کن قراره همسر شهید باشی، چه کار باید بکنی؟!

 

 

می‌دونم شنیدن این حرفا برای یه مرد سخته، ولی انجام دادن این اعمال و کارا هم برای یه زن سخته. همسران شهدای ما شاید این حرفا رو شنیدن یا نشنیدن، اما مسلما توی نگه داشتن میراث شهدا و انتقال فرهنگ شهادت به نسل بعد، خیلی بیشتر از شوهر من سختی کشیدن. همه جهاد، جهاد نظامی نیست. گاهی باید برای احیای یه فرهنگ و یه سبک زندگی،  که پایه ریزی یه تمدنه؛ جهاد کرد و باید از خودگذشتگی کرد و خون دل خورد. 

این حرفا شاید شعارگونه باشه اما انسان آرمانگرا، شعار های دیگران رو در متن زندگیش  و در عملش پیاده می‌کنه و با اون شعار ها زندگی می‌کنه.

توکل، توسل، اعتماد به خدا، سبک نوین زندگی اسلامی، جهاد فرهنگی، اهمیت نهاد خانواده....همه این شعارها تا کی باید فقط حرف باشه؟!

خدا یه جایی همه این حرف های ما رو خیلییی سخت امتحان می‌کنه، تا ما رو بسنجه. تا ما خودمون رو بسنجیم!

می‌خوام که موفق باشم توی امتحانات خدا! اینو از خدا می‌خوام! 

احساس می‌کنم این امتحان یه پرش خیلی بزرگ برای من خواهد بود.

 

دعا کنید و نگران نباشید چون من در هیچ صورتی، ضرر نخواهم کرد! چه زنده بمونم و بالای سر بچه هام باشم و چه بمیرم و پیش خدا باشم. و این که می‌دونم ضرر نمی‌کنم، حالم رو خوب نگه می‌داره و سبک‌بالم!

 

حالم خیلی خوبه! قلبم فهمیده که برای من خیلی ارزشمنده چون شده وسیله موفقیت من در امتحانات الهی، پس داره خوب کار می‌کنه! 😊🌻

 

 

 

۱۳ لایک:)

یعنی به خیر گذشت؟ :)

یعنی از توفیق شهادت محروم شدین؟ :)

هر اتفاقی بیفته در نهایت انا لله و انا الیه راجعون، خیره!



نمی‌دونم...خدا نکنه! اجرش رو که داریم، مهم مقامشه که اینو باید خدا بگه. برید از خودش بپرسید.
خداوکیلی تا خط چندم خوندید؟ به بعد از تیتر می‌تونم امیدوار باشم؟!

تا اونجاش که از طب سنتی پول گرفتید ازشون خوب بنویسید :/

عجب ایده خوبی بوده که حواسم بهش نبوده.

یادم رفت همه چی رو مجانی بگیرم نزدیک دو تومن پیاده شدم!

من دارو مو تضمین می‌کنم اما درمان دست من نیست معنی این جمله چیه؟ 

 

 

 

دختر خوب، رَحِم خانم، بچه ها وقتی بزرگ بشن دیگه تو رحم جا نمیشن و ای کاش یک کم به مطالب علمی هم توجه کنی که شوهرت و من و تو اگه عمر طبیعی کنیم سی سال دیگه رو می بینیم که جنوب ایران قابل سکونت نیست و کاش چشماتو باز کنی ببینی جنگ سرِ آب رو 

و اگر هم عمر نکنیم و بمیریم بچه هات اون موقع سی ساله و چهل ساله هستن که زندگی مثل آدمیزاد گیرشون نمیاد 

اینو با ان شاءالله ماشاءالله خالصانه و غیرخالصانه مگه خودتو گول بزنی فقط 

 

پنجاه سال دیگه هم بیشتر ایران این میشه وضعش 

یعنی من داروی خوب به شما میدم ولی نتیجه فقط در گروی داروی خوب نیست. من کار خودمو تضمین می‌کنم اما نتیجه فقط وابسته به کار من نیست.‌یعنی به تجربه فهمیده فقط دارو عامل درمان نیست. تو دیگه تو کار درمان متوجه شدی که ممکنه دو بیمار کاملا همسان با رسیدگی یکسان دو نتیجه متفاوت بگیرن. این دست پزشک یا کادر بیمارستان نیست.

منظورش اینه.


نفهمیدم این حرفا چه ربطی به پست من داره؟!

سلام

در کل اینکه آدم خودش میفهمه وسط بازی و امتحانه و به حسش اعتماد داره خیلی حس خوبیه...

انگیزه آدم رو برای درست عمل کردن چندین برابر میکنه...

 

اینکه به حستون اعتماد دارید هم از سمت بالاست...

الحمدلله

 

خوشحال شدم

سلام

خدا رو شکر یکی خوشحال شد. همه فقط نگرانن.

معلومه که از بالاست! من مگه چی از خودم دارم؟!

سلام رفیق جان

من از همون روز که باهم حرف زدیم، خیلی احساس قدرت کردم و بهت افتخار کردم واقعا، بنظرم تصمیم خیلی درستی گرفتی...

راست میگی، حق داری، آدم وقتی تو اینهمه فشاره، دیگه خیلی براش سخته بخواد تازه اطرافیان و نزدیکانش هم توجیه کنه یا نگرانی شون رو رفع کنه و ... یا بخواد تازه یه انرژی هم بذاره دربرابر جو منفی دادنشون و طعنه هاشون... 

ولی اینها همه اجر آدم رو مضاعف می‌کنه. 

خوب کردی به همسرت گفتی: تو دیگه کنار من باش! جلوم درنیا! 

ان شاالله که با توکل و قوت، این مدت به سلامت طی بشه و توی این امتحان مهم زندگیت ، پیروز بشی... 

ما هم دعا کن

 

 

 

سلام😊🌻

قدرت رو خدا میده و چون دارم احساس قدرت می‌کنم میفهمم که عاقبت این ماجرا ختم بخیر میشه. هر طرفی که بشه ختم بخیر شده! حتی ممکنه این بچه نمونه و منم نمونم ولی در نهایت در این اتفاق به ظاهر تلخ هم خیر خواهد بود و بچه هام متوجه خیرش میشن. مطمئنم!

اجر چی چیه بابا بی خیال! اجر مضاعف نخواستیم، لا لوی پاهام نپلکن راحت باشم.😀😀😀
شوهرم واقعا اولش نگران بود ولی متوجهم که این امتحان برای اون بزرگتر خواهد بود. داشتم حرف میزدم، راستش یه جورایی وصیت شفاهی بود. بهش گفتم بعد از من برو سراغ یه آدم دلسوز. هواشم داشته باش اما سعی کن کار بچه ها اول با خودت باشه و بعد اون.... یهو اومد گفت به نظرت کی میاد زن یه مرد زن مرده با سه یا چهار تا بچه بشه؟! نباشی تنها می‌مونم. بعد فکرشو بکن که من واقعا همه کس شوهرم هستم. تازه اون موقع فهمیدم این امتحان برای اون خیلی بزرگتره و وقتی واکنش های بعدیش رو فهمیدم متوجه عمق توکلش شدم! تنهایی و غصه اون خیلی بزرگتره...

بیشتر باید بگم برای شوهرم دعا کنید!

امتحان من با تو اصلا قابل مقایسه نیست

اما بنظرم تو شرایط من هم وجه اصلی امتحان برای شوهرمه. اونه که دچار سختی شده، اونه که یهو کلی مسئولیت جدید روی دوشش اومده و ... 

اتفاقا امروز داشتم فکر می‌کردم واقعا به هر کی بگی، درک نمی‌کنه اصلا! 

حالا بهت پیام میدم. 

 

هرکس امتحان خودشو داره..کمتر یا بیشترش با خداست.


دقیقا. درک مسئله خیلی شخصیه.


منتظرم.

به شرط لیاقت هم برای شما هم برای همسر و بچتون دعا میکنم 

اگه میتونید تو همین وبلاگ بنده رو در جریان بذارید چون واقعا نگرانم

ممنونم ازتون.

چشم. ان‌شاءالله همه چی ختم بخیر میشه! ولی حتما میام می‌گم.

ولی علیم اومد عکسشم اگه شد میذارم!

صـــالــحـــه ⠀ ۰۸ فروردين ۰۱ , ۱۷:۰۹

سلام پیچک خانم

چقدر خوب میفهممت. اگه جای تو بودم، دوست داشتم همین کاری رو بکنم که الان تو کردی. طبق تشخیص خودم عمل میکردم.

همینقدر محکم، همینقدر مطمئن، همینقدر مومن...

بارها شده رفتم پیش دکتر و دارو داده ولی نخوردم. چون تشخیصم این بوده که نباید بخورم.

ما رو بی‌خبر نذار از خودت. یادت بود دعا هم بکن برای ما :)

سلام صالحه گلم🌻


من الان یه سوال فنی برام ایجاد شد.
الان داری از من تعریف می‌کنی یا خودت دقیقا؟!😁😁😁

من انگار بهارمست شدم منتظر بشکنم تا بخندم. 😁

ولی جدای شوخی، اختیار بدنمون که دست خودمونه دیگه، والله!

صـــالــحـــه ⠀ ۰۸ فروردين ۰۱ , ۱۷:۲۲

وای...😅

نه واقعا قصدم تعریف از خودم نبود. از تو تعریف کردم مخصوصا بخشِ مومنانه‌ی قضیه انحصاریِ خودت هست. 

 به قول معروف با پستت خیلی همذات پنداری کردم، خیلی.

یکی دو روز پیش من و همسرم نشسته بودیم فیلم درخت گردو رو دیدیم. من کلی گریه کردم. همسر اصلا گریه نکرد. من خودم رو میذارم جای زن‌ها همیشه. میفهمم چی میگی. خواستم بهت بگم تو این روزگاری که اینطوری فکر کردن علی الظاهر با عقل ظاهر بین جور در نمیاد، من هم دقیقا همینطور فکر میکنم...

من به عنوان یه خانومی که از طرف شما توفیق مدال مومن بودن رو دارم، از اختیاراتم استفاده می‌کنم و به شما می‌گم که شما هم مومنید! شوالیه صالحه، من شما رو به مقام معتمد السلطنه مفتخر می‌کنم...😀😀😀⚡⚡


ندیدمش. جالب بود حالا یا نه ته بدبختی و غصه بود؟!

عقل ظاهربین رو خوب اومدی! اصلا غریزه مادری رو نمیشناسن خواهر...

سلام علیکم

 

مثل همیشه لذت بردم از خوندن مطلب تون. مطالب تون مثل ذکره یاد خدا رو تو دل آدم زنده می کنه. از این بابت ازتون متشکرم.

 

ان شاءالله که همه چیز به خیر و سلامتی بگذره و هم خودتون و هم بچه سالم باشید. مسئله فقط شما و همسرتون هم نیستید. این بچه ها هم به شما نیاز دارند. پدر هر قدر هم که قوی باشه حتی اگر آقا امیر المومنین علیه السلام باشه باز جای مادر رو نمی تونه پر کنه. این میشه که خانم قبل از شهادت شون به آقا وصیت می کنند که بعد از من با دختر خواهرم ازدواج کن که برای فرزندانم مثل من دلسوز هست. ان شاءالله خدا سایه تون رو بالای سر بچه هاتون حفظ کنه.

 

اگر یک وقت شرایط و تصمیم گیری سخت شد حتما پیش استاد اخلاقی اگر دارید برید و یا پیش یک عالم وارسته برید و مشورت کنید. اگر نیاز شد استخاره کنید. بعضی از دکترها براشون دغدغه دینی بیمار مهم نیست و با تسامح نظر میدن.

 

ما هم ان شاءالله دعاگوی شما هستیم.

محفوظ باشید ان شاءالله

علیکم السلام.

خدا رو شکر...
نیاز بچه ها به مادر رو خدا تشخیص میده، اگر لازم باشه منو نگه میداره و اگر نه، یکی بهتر از منو میاره بالا سرشون! واقعا توی این زمینه به خدا اعتماد دارم! دعا کنید برامون...

استاد اخلاق که...والله راستش ندارم...من جزو اون بی اخلاقاشم...همین جوری گتره‌ای بزرگ شدم راستش...ولی موقعیت تصمیم رو رد کردیم حقیقتش. الان در موقعیت صبر و تلاشیم. باید مراقب خودم باشم و صبور باشم و بهم نریزم.
دعا کنید. یه جورایی تا حدی از مردم کناره گرفتم انگار. خلوت با خدا نیاز دارم. دعا کنید عمق پیدا کنه این خلوت. یه امروز یه ذره ارتباط گرفتم اونم به خاطر احساس تعهدم به بقیه وگرنه واقعا دلم تنهایی و خلوت با ارامش می‌خواد.

خیلی ممنونم ازتون.

صـــالــحـــه ⠀ ۰۸ فروردين ۰۱ , ۲۲:۳۰

خواهرجان القاب سلطنتی از زمان رضاخان ملعون برداشته شده‌اند... من انقلابی‌ام🤪 لطفا مشخص کنید سربازم، ستوان، سروان، سرهنگ...خخخ 

 

فعلا فیلم رو نبین. خیلی دردناکه. 

 

شما سرداری!

سلام

 

عرضم به حضورتون که آقای همسر رو کمتر اذیت کنید

مارو هم

بنده خدا اذیت هست همین طوری، شما وصیت می‌کنی فلان

شما وصیت رو بنویس

لازم نیست بگی

 

با تشکر 🤦🏻‍♀️

سلام🌻


باید آمادگی داشته باشه. اگه الان پیش خودم اینقدر اذیت بشه، امکانش رو دارم کمکش کنم ولی روزی که احیانا نباشم دیگه نمی‌تونم کمکی بهش بکنم. تازه اون موقع چون یهو با مسئله مواجه شده، خیلیییی یشتر اذیت میشه.


قصدم اذیت کردن هیچ کس نیست ولی خب هر اتفاقی ممکنه بیفته. نتیجه این مسائل دست من نیست. هرچند فعلا همه چی خوب داره پیش میره. 


تشکر از شما😁

سلام خدا را شکر که شما هم این راز رو فهمیدید 

قصه سقطهایی که راحت حکمش با احتمال ضرر مادر صادر میشه خیلی پر غصه است

یکی از دوستان به خاطر مشکل کم کار شدن قلبش که مشکل بزرکی هم هست ممنوع بوذ از بارداری ولی شد 

بچه چهارمشم هست

قرص می خوره و با روحیه عالی 

هم  خودش پزشکه هم مادرش

خواهر قرص هم لازم شذ بخور نترس

سلام. 

اگه اون مادر بچه‌ش رو نگه داره دائم ترس از دست دادن سلامتش رو داشته باشه، نمی‌تونه مادر مناسبی بشه.
مادری کردن شجاعت لازم داره. و خب من به این نتیجه رسیدم. شاید بقیه نمی‌رسن.
ان‌شاءالله اون دوستتون و بچه‌شون در سلامت باشن.
از داروهای طب سنتی استفاده می‌کنم و حالم خیلی بهتر شده.

دکتر دومی نگفت سقط. گفت باید تحت نظر باشی.
شاید منم برای بعدی مثل دوستتون عمل کنم😉😀

بله شجاعت

دوستم خیلی شجاعه

مثل شما

میگم ما که شجاع نیستیم اشکال نداره؟ آخه زنیم

نمی‌دونم شجاعتم برای رضایت خدا کافیه یا نه.



خودتو می‌گی؟ عدم شجاعت چه ربطی به زن بودن داره؟
مگه تو فکر می‌کنی شجاع نیستی؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سیب، پیله، پیچک و....همه منم. منی سی و سه ساله و در آرزوی پرواز...
پرواز...
همه رویاها، همه خواسته ها، در گذر ایام رنگ می بازد. همچون آگهی های نیازمندی های یک روزنامه پوسیده که هرروز بیشتر و بیشتر زرد می شود. اما پرواز میلی بوده و هست و ان شاء الله خواهد بود که همیشه تازه است. و گذر هیچ روزی، رنگ آن را حتی کمی کم رنگ تر نکرده!
(الان سی و پنج ساله ام. در انتهای سی و پنج...کی می روم؟!)

.....................

یَا أَیُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ

.....................

به جای آن که باغبان جان بقیه باشی، باغبان جان خودت باش؛ به جان خودت که برسی، باغبان هستی می شوی.
"علیرضا شیری"

......................


دل من غصه چرا؟!

آسمان را بنگر

که هنوز بعد صدها شب و روز

مثل آن روز نخست

گرم و آبی و پر از مهر، به ما می خندد!

دل من غصه چرا؟!

دل به غم دادن، از یأس ها سخن گفتن

کار آن هایی نیست که خدا را دارند

غم و اندوه،

اگر هم روزی، مثل باران بارید

یا دل شیشه ای ات،

از لب پنجره ی عشق،

زمین خورد و شکست

با نگاهت به خدا،

چتر شادی واکن

و بگو با دل خود،

که خدا هست، خدا هست...


.......................


اللهم وفقنا لما تحب و ترضی

.......................

اینجا اون خلوت گاه نیست.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان