تغییرات دوست داشتنی

یادتونه گفتم که توی فامیل ما از بیست سال پیش هیچ کس سه تا بچه نداشته...

یه خانومی که حرف بچه میشد میگفت کمرم درد میکنه و دیگه نمیتونم و...‌اربعین بچه سومش میاد. دو تا پسر داره و این یکی ریحانه خانومه. 

و یه خانوم دیگه که دو تا دختر داشت یکی هفده ساله و یکی چهارده ساله؛ شش ماهه بارداره و قراره آقا محمدرضا دار بشه!

حس خوبی دارم!😃

۸ لایک:)
آقای مهربان ۰۸ مهر ۹۸ , ۰۰:۰۸

سلام

کاش این تابوی بچه ی کم بشکنه

نسل شیعه باید بیش از این حرفا بشه :)

سلام

توی فامیل ما تقریبا رسیده به تابوی بی بچگی.
بعد تازه زناشون هیچ چیز اضافه تری ندارن ها! حتی بدن سالمتری هم ندارن. نه تحصیلات بالاتر، نه شغل بهتر...

امیدوارم کنار رشد نگاه کمیمون به نسل شیعه نگاه کیفیمون هم رشد کنه. چون حق تربیت بچه حق کمی نیست.

پلڪــــ شیشـہ اے ۰۸ مهر ۹۸ , ۰۰:۱۲

:)

در مورد فرزند و برکت هاش واسه مون بگید.

 

😃

اهممم...بله😀😀😀

ببین برکت فقط اون که با این کار مایه مباهات پیامبر در روز قیامت میشیم. بقیه دلایل و برکات برای آدمای بیسواده!

فقط دومی! 

می دونی امثال دومی به شدت اگه بچه نیارن بعدا پشیمون میشن 

مثل یکی از فامیلهای ما 

 

 

 

اتفاقا انگار دوباره مد شده 

دومی یعنی همون که دو تا دختر داشت؟ نه دخترهاش خوبن. فقط میگفت میخوام از هر دو جنس داشته باشم. فقط یه جنس(فقط دختر) نمیخوام. وگرنه دختر هاش رو دوست داره.



جدا؟ دوباره مد شده؟ 
عجب لاکچری ام من!😎

آقای ‌‌میم ۰۸ مهر ۹۸ , ۰۰:۳۶

کلا قشر مذهبی علاقه زیادی به بچه داشتن دارن

خانوم اولی که بچه نمیخواست مذهبی هست ولی دومی نیست.


دور و بر من خانومای مذهبی کم بچه و حتی تک بچه زیادی هستن.

یعنی میخوام بگم علاقه زیادی نیست ولی کفه مذهبی ها در مورد علاقه به بچه دارشدن سنگینی میکنه. شاید علتش امید بیشترشون به زندگیه.

آقای ‌‌میم ۰۸ مهر ۹۸ , ۰۰:۵۰

علتش نوع نگاهشونه که تجرد و کم بچه بودن رو بد میدونن

مثلا روحانیون دو دقیقه پیششون بشینی تا متاهلت نکنن ولت نمیکنن که:)

اگه متاهل هم باشی تا ترغیبت نکنن به بچه دار شدن ول کن نیستن:)

فقط این نیست.  رفتار های انسانی و حتی اقشار فقط با یه علت قابل توجیه نیست.

من که نگفتم بچه هاش بدن

میگم پشیمون می کنن بابت تنهاییشون 

هوم. یکم شاید بچه همبه خاطر اختلاف سنی زیاد اذیت بشه اینجا. نه خواهراش هم سنن و نه پدر و مادر.

صحبتِ جانانه ۰۸ مهر ۹۸ , ۰۲:۰۰

الحمدلله

اوهوم😄😍

عارفه زهرا ۰۸ مهر ۹۸ , ۰۶:۰۰

فامیل شوهر من هم  بعد از خواهرشوهرم دونفر دبگه بچه سوم باردارن...

 

ولی نمیدونم چرا اونا که بچه اول ندارن ..بچه دار نمیشن..

دبیرستانی که بودم پیش خودم میگفتم تا 18سالگی که تموم شه حتما ازدواج میکنم..

حتما تا 22سالگی یه بچه هم دارم :) :) :)

 

هرچیزی به وقتش.

میرزا مهدی ۰۸ مهر ۹۸ , ۰۸:۲۰

خوب پس طلسمش شکست دیگه. خدا رو شکر.... انشالله خبرای خوب بدید. سومیو میگمD:

سومی هم چهارمی خودم یا اولی بقیه.

آقای گوارا ۰۸ مهر ۹۸ , ۰۹:۱۲

تغییرات دوست داشتنیِ ناخواسته !!! [لبخند]

چرا ناخواسته؟ از کجا معلوم؟

دچارِ فیش‌نگار ۰۸ مهر ۹۸ , ۱۱:۴۲

:)

خدا رو شکر

خوب خداروشکر 

بله دیگه :) 

😍😍😄😄

آقای گوارا ۱۰ مهر ۹۸ , ۰۶:۱۶

یه حدسه 

اوهوم.

میرزا مهدی ۱۰ مهر ۹۸ , ۰۸:۲۹

ما را با دیگران چه کار؟ خودتون.

من سومیمو دارم...

بقیه یا خودتون؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سیب، پیله، پیچک و....همه منم. منی سی و سه ساله و در آرزوی پرواز...
پرواز...
همه رویاها، همه خواسته ها، در گذر ایام رنگ می بازد. همچون آگهی های نیازمندی های یک روزنامه پوسیده که هرروز بیشتر و بیشتر زرد می شود. اما پرواز میلی بوده و هست و ان شاء الله خواهد بود که همیشه تازه است. و گذر هیچ روزی، رنگ آن را حتی کمی کم رنگ تر نکرده!
(الان سی و پنج ساله ام. در انتهای سی و پنج...کی می روم؟!)

.....................

یَا أَیُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ

.....................

به جای آن که باغبان جان بقیه باشی، باغبان جان خودت باش؛ به جان خودت که برسی، باغبان هستی می شوی.
"علیرضا شیری"

......................


دل من غصه چرا؟!

آسمان را بنگر

که هنوز بعد صدها شب و روز

مثل آن روز نخست

گرم و آبی و پر از مهر، به ما می خندد!

دل من غصه چرا؟!

دل به غم دادن، از یأس ها سخن گفتن

کار آن هایی نیست که خدا را دارند

غم و اندوه،

اگر هم روزی، مثل باران بارید

یا دل شیشه ای ات،

از لب پنجره ی عشق،

زمین خورد و شکست

با نگاهت به خدا،

چتر شادی واکن

و بگو با دل خود،

که خدا هست، خدا هست...


.......................


اللهم وفقنا لما تحب و ترضی

.......................

اینجا اون خلوت گاه نیست.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان