مهمان داریم

سلام

 

دارم از چند روز پیش فکر میکنم اگر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بخوان به خونه من بیان، من چه غذایی درست میکنم و چه طور خونه م رو میچینم و چه چیزی از وسیله ها حضرت رو ممکنه آزرده کنه؟ 

چی بین وسیله های من امام زمان پسند نیست؟

۶ لایک:)

سلام

 

چه نگاه قشنگی ...

کاش لحظه های زندگی مون پر بشه از این نگاه ...

سلام

خیلی ممنون.
خب؟نظرتون؟

سلام به شدت به فکر فرو بردید ما رو.... انشالله چشمتون روشن به جمالشون. آمین

سلام

دنبال حشویات زندگیتونید الان؛ مثل من؟
ان شاءالله چشم عالم روشن به جمالشون!

صحبتِ جانانه ۳۱ شهریور ۹۸ , ۱۱:۰۳

مهمه که چی بپزید؟

ایشون که اهل شکم و سفره ی رنگین نیستن

اونم توی این شرایط شیعیان 

وسایل خونه هم قطعا ساده و بدور از تجمل و سبک زندگی مترفان باید باشه...

وقتی اهل شکم و سفره رنگین نیستن پس مهمهکه چی بپزیم. چون این به معنی این نیست که هرچیزی رو میخورن. خوب میخورن ولی ساده و به دور از تکلف. 


حرفت در مورد وسایل خونه خیلی کلیه. هرکسی سادگی رو توی یه چیزی میبینه.
یه نفر میگفت من ساده ام و زندگی ساده ای دارم. اون وقت فقط یه میز خاطره گوشه پذیراییش داشت که پنج سال پیش دو میلیون خرجش کرده بود. بعد کاشف به عمل اومد که توی فک و فامیلشون هر سال کل دکوراسیون خونه شونو عوض میکن و این خانوم به نسبت اونا ساده تر بوده.
حالا سوال من اینه که این معیار نسبیه یا کلی و مطلق؟

فکر کنم قبل خونه بیشتر باید به فکر خودمون باشیم و حضرت رو قراره برای چی ببینیم.

 

ثمره درون آباد بیرون آباد خواهد بود قطعا

فکر کنم باید بگم اگه قرار نیست حضرت رو ببینیم و باهاشون زندگی کنیم پس برای چی زنده ایم؟

در مورد خونه هم باید بگم ما توی خونه مون زندگی میکنیم و خودمونو تربیت میکنیم. خونه مأمنه. یعنی محل امنیت پیداکردن و بروز خودمون. پس مهمه که این مکان چه طور باشه.
در ضمن خودمون رو قراره چه طوری بسازیم؟ درونمون رو چه طوری بسازیم؟

خب خیلی ها امام زمان خودشون رو دیدن و عاقبت به شر شدن.

مانند تمام کسانی که مقابل امام حسین علیه السلام ایستادند.

 

و این همه افراد در تاریخ بودند که امام زمان رو ندیدن اما عاقبت به خیر شدن و حضرت ازشون راضی بودن.

 

هدف دیدن امام نیست، هدف رضایت امام هست و حرکت در مسیرشون و تبعیت از اوامرشون.

 

گرچه کسی این مدلی باشه خود امام میان سراغش

 

من که فکر کنم اگر روزی به محضر امام برسم جان به جان آفرین تسلیم میکنم.

 

تبعیت از اوامر رو خوب اومدید!


خب امر حضرت در مورد سبک زندگی و وسایل خونه و چیدمان خونه و مهمونی دادن های ما چیه؟ میخوام مصداق پیدا کنم در مورد زندگی خودم و هر شیعه ایرانی دیگه ای در شهری مثل تهران.


شنیدید وقتی حضرت زهرا پرده تجملاتی ای رو که ارثیه شون بود به پنجره خونه شون زده بودن پیامبر وارد خونه شون نشدن و از بیرون بهشون سلام دادن و حالشون رو پرسیدن؟

صحبتِ جانانه ۳۱ شهریور ۹۸ , ۱۳:۴۰

به نظرم همونطور که دروغ دروغه و کلی جزئی نداره

تجملات هم اگر خودمونو آزاده کنیم از عرف های جاعلی و غیر ضروری، قانون کلی خواهد داشت

ضمن اینکه چرا همه ش نسبت به سطح بالاترا باید سنجید اگرم نسبی باشه

به فقرا نمی‌شه نگاه کرد؟

خب منم همین طور نگاه میکنم.

با یه نفر صحبت میکردم میگفت ماشین ظرفشویی الان مثل همون خادم میمونه. حضرت زهرا هم از خادم پرهیز نداشتن. تجملات حساب نمیشه برای کسی که شستشو زیاد داره...
میخوام بدونم چیا توی زندگیم تجملاته و لازم نیست و چیا واقعا لازمه حتی اگر برای کسی دیگه تجملات باشه.

امر حضرت در مورد سبک خانه هامون قطعا آپارتمان نشینی با شرایط امروزی نیست.

اما در مورد سبک لباس و مهمانی، کلوا واشربوا و لا تسرفوا

خورد و خوراک به شرطی که اسراف نباشه و ضرر به سلامتی نزنه عیبی نداره

در مورد لباس هم همین طور. مثلا روایت داریم که مرد مستحبه ماهی یه لباس برای همسرش بخره. (منبعش رو نمی دونم از حاج اقا پناهیان خیلی سال پیش شنیدم اگر درست یادم باشه(

 

مهم اینه از نعمت هامون استفاده درست کنیم، فخر نفروشیم، حسرت به دل کسی نگذاریم، شکرش رو به جا بیاریم.

و البته برای دنیا حد نگه داریم. اگر این حد رو نذاریم دتیا تمومی نداره.

 

در مورد پرده هم بله همین طور بوده.

اما زمان امام دیگری یکی از اصحاب وارد خونه اون امام میشن و می بینن خونشون وسایل متفاوتی داره، میگن چه طور شما به این شکل هست وسایل زندگیتون، امام توضیح میدن مهر همسرم بوده و دلش خواسته چنین وسایلی داشته باشه.

در مورد ثروت بقیه ائمه و موارد استفاده اش هم نکاتی داریم.

مثل مرکب گرانقیمت امام حسن علیه السلام که البته انفاق میکنن

یا در خود کربلا، لباس امام حسین علیه السلام به گونه ای بوده که حضرت احتمال میدادن به غنیمت برده بشه و درخواست لباس کهنه می کنند. یعنی لباسشون ارزشمند و قیمتی بوده. وگرنه لباس مندرس رو که غنیمت نمی برن.

یا داشتن خونه و مرکب خوب از نعمت های خوب خداست که در روایاتمون ذکر شده.

اما چگونگی استفاده ما نسبت مارو با این نعمات مشخص میکنه و این که چه طور به امر خدا و امام مصرف می کنیم.

گل نظرتون خط آخرش بود.

آقای ‌‌میم ۳۱ شهریور ۹۸ , ۱۴:۱۴

سلام

کالای خارجی

سلام

خب؟

Khande am gereft 

Ba khodam goftam har ki emam e zamano dide dar had e chand daghighe dide 

Ba'd goftam khube pesaresh ye khabi did! Vali bad didam jalebe 

Va inke motmaeni emam e zaman biad az tajammolat duri mikone? Ya seevat ha ro pakhsh mikone beyne hame 

Ke lozuman be mani e sabk e faghirane nist 

سلام

ببین امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف روی زندگیای ما نظارت دارن. اشراف دارن. مهم نیست که ما ایشون رو ببینیم، مهم اینه که زندگیای ما مقبول ایشون باشه و ما خودمونو لایق میزبانی حضرت بکنیم.

ببین همون موقع گفتم مسئله این نیست که کی خواب دیده. میدونی چرا؟ چون پسر من یه عضو خانواده ماست و افکار و احساساتش روی کل ماها تاثیر میذاره. اون باید بدونه و ببینه که وقتی حضرت تشویقش کردن(حتی اگر بر مبنای تصورات کودکانه یه بچه باشه) ما به این تصورات اهمیت میدیم. چون تصوراتش شاید درست نباشن ولی جهت درستی دارن. 

بله از تجملات دوری میکنن تجملات زیبایی ها و زرق و برق های غیر کاربردی هستن که دست و پای آدم رو برای یه زندگی پویا و رو به جلو میبندن. بعضی اوقات حتی زیبایی هم نمیارن بلکه توی ذوق میزنن و چندش آور میشن. 
دوری از تجملات به معنی زندگی فقیرانه نیست. اصلا نمایش فقر و میل به فقیرانه زندگی کردن کراهت داره. ساده زیستی هم منافاتی با زیبایی و زیبا زندگی کردن نداره. جمال با تجمل فرق داره.



صحبتِ جانانه ۳۱ شهریور ۹۸ , ۱۴:۲۸

بل الانسان بنفسه بصیره

و لو القی معاذیره

 

بنظرم از یه جایی به بعد و قبل از رفتن به جاهایی قلب آدم وجدان می‌کنه خودش...

درسته. به نظرم قلب در تعیین شکل زندگی ای که ما داریم و نیاتمون در انتخاب سبک زندگیمون تاثیر زیادی داره.

سلام .

از اون روزی که پست خواب امام زمان زو خوندم سعی می کنم خونمون مرتب باشه...

هروقت میشینم یه نگاه به دور برم میندازم میگم یعنی امام زمان بیان خونه ما خوششون میاد از سبک زندگیمون یانه

سلام

چه قدر قشنگ! 
ان شاءالله باهم تلاش میکنیم زینت اماممون باشیم!
کسی که امام بتونن بهشون مباهات کنن.

من خیلی امیدوارم که آقا از سبک زندگیمون خوششون بیاد. .

چون خیلی بابت سبک ازدواجم از خرید بگیر تا جهزیه و حتی عروسی حرف خوردم  . از مادرم بگیر تا فامیل که به خاطر تجملی نبودن جهازم دست کم روسرم گذاشتن ولی من میدونم خدا که خوشش میاد...همینکه پدرم از من راضیه و شب بخاطر من سر پردرد و پراسترس روی زمین نمیذاره خوشحالم...تعریف از خود نیست. دلم میخواد برای بقیه دخترها بگم و قانعشون کنم که اوناهم انقدر فشار به پدر و مادرشون نیارن...

هرچند یه عده از نزدیکان جهاز منو دیدن  گفتن وای نه ما اینطور جهاز نمیدیم آبرو داریم ّ همون خانواده امسال نزدیک صدو خورده ای ملیون  جهاز دخترشون دادن و چه مصیبت ها....

امیدم به خدا و اهل بیته که اونا خوششون بیاد

گفتی جهیزیه یاد خودم افتادم. شایدبد نباشه توضیح دقیق این حرفا.

اون موقع که من ازدواج کردم فامیل ما توی وسیله های آشپزخونه هم چایساز میدادن و هم سرخکن و هم یه چیزی به اسم هواپز که بعد از اجاق مایکروویو اومد. من به مامانم گفتم هیچ کدوم اینا رو نمیخوام. چون توی مملکت ما برق تقریبا از سوخت فسیلی گرفته میشه هزینه این وسیله ها بیشتر از معادل گازی اون هاست. این شد که نگرفتم. البته سادگی جهیزیه من به خاطر همسر طلبه بودنم توجیه داشت. حتی همسرم نذاشت مامانم مبل بخره و گفت زندگی طلبگی نمیخوام از سادگی در بیاد.
ما تا تهران نیومده بودیم و کمر من آسیب ندیده بود مبل نداشتیم. 
زندگی من خدا رو شکر برکت داشت و میدونم که زندگی تو هم برکت خواهد داشت. آبروی مومن هم دست خداست زمان که بگذره همون آدما متوجه میشن که کار تو درست تر بوده. هرچند اعتراف نکنن.

در ضمن همه اون حرفا می ارزه به یه نیم نگاه از سر رضایت حضرت مهدی.

آره دقیقا

چه قدر خوب!

هرچی سبک تر باشیم راحت تر پرواز میکنیم.

آقای گوارا ۰۱ مهر ۹۸ , ۱۸:۱۴

در مورد خونه و وسایلش و غذا ؟

 

خب بین چیزی که امام زمان خوششون میاد و چیزی که صرفا ازش آزرده نمی شن فاصله هست . اگه مو به مو مطابق سبک زندگی اسلام و روایات غذا بپذیم و ... قطعا خوشحال میشن . اما مواردی که باعث آزار امام زمان میشه که باید ترک بشه فکر میکنم یکیش اینه که خونمون اولا برای خودمون و ثانیا برای مهمونایی که میان ایجاد غفلت کنه . باعث بشه ذهن و دلشون در گیر خونه و وسایلاش و غذا و ... بشه . " تجمّل " به نظرم خیلی حضرت رو آزرده خاطر کنه ...

خیلی! تجملات چیزایی در ظاهر زیبا و در باطن زشتن.

برای همین دقیقا با درگیر شدن با اونها، بر عکس زیبایی های واقعی که احساس سبکی و سر زندگی میدن، شما احساس گرفتگی وسنگینی میکنید.

سلام

چه سوال جزئی ای...

نمیدونم... اما توصیه میکنم به این مسائل فکر کنید...

ذکر میاره...

حتی خودش یه نوع ذکره...

سلام

خیلی جزئی نیست ها! کلیت سبک زندگی توش مستتره.
محیط زندگی من، مخصوصا برای یه کسی مثل من که بیشتر اوقات در محیط خونه هستم، منعکس کننده طرز فکرم و دیدگاهم نسبت به دنیاست!

خودش یه جور ذکره.

آقای ‌‌میم ۰۱ مهر ۹۸ , ۲۳:۰۱

نایب امام گفتن نسبت به تولید داخل عرق(یا ارق) داشته باشید (نقل به مضمون)

به نظرم امام وقتی وارد خانه محبشون بشن دوست دارن همه کالاهاشون تولید داخل باشه

هووومم! درسته.

منطقا وقتی من میتونم با یه مسلمون شیعه وارد معامله بشم و باعث رونق بازار شیعه بشم نباید با غیر شیعه و بعد از اون با غیر مسلمون وارد معامله بشم. دیگه حالا که دستور هم داریم. خرید جنس خارجی در صورتی که مشابه ایرانیش باشه حرامه.


ما توی خونه مون تا حد ممکن فقط جنس ایرانی مصرف میکنیم. ظرفای من ایرانیه. لوازم برقیم ایرانیه. حتی لباسای بچه هام. 
امروز متوجه شدم اصلا ورود لباس خارجی ممنوعه و همه البسه خارجی قاچاقن. 

ما حتی چایی هم خارجی مصرف نمیکنیم. برنج هم...کم میخوریم اما ایرانی میخوریم. 
پیام رسان خارجی هم استفاده نمیکنیم. 
دوست ندارم عزت ملیم رو با رفاه و آسایش و لذت عوض کنم.

اینا رو برای فخر فروشی ننوستم. بلکه قصدم توجه دادن مخاطبای وبلاگ بود.

قاسم صفایی نژاد ۰۲ مهر ۹۸ , ۰۹:۰۰

من که انقدر دور هستم که اصلا وارد نمیشن!

وظیفه مون تلاش برای نزدیک شدنه!

ان شاءالله نزدیکتر میشید!

.. مَروه .. ۰۳ مهر ۹۸ , ۲۰:۵۱

سلام

این دست مطالبت رو خیلی دوست دارم

سلام

😃

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سیب، پیله، پیچک و....همه منم. منی سی و سه ساله و در آرزوی پرواز...
پرواز...
همه رویاها، همه خواسته ها، در گذر ایام رنگ می بازد. همچون آگهی های نیازمندی های یک روزنامه پوسیده که هرروز بیشتر و بیشتر زرد می شود. اما پرواز میلی بوده و هست و ان شاء الله خواهد بود که همیشه تازه است. و گذر هیچ روزی، رنگ آن را حتی کمی کم رنگ تر نکرده!
(الان سی و پنج ساله ام. در انتهای سی و پنج...کی می روم؟!)

.....................

یَا أَیُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ

.....................

به جای آن که باغبان جان بقیه باشی، باغبان جان خودت باش؛ به جان خودت که برسی، باغبان هستی می شوی.
"علیرضا شیری"

......................


دل من غصه چرا؟!

آسمان را بنگر

که هنوز بعد صدها شب و روز

مثل آن روز نخست

گرم و آبی و پر از مهر، به ما می خندد!

دل من غصه چرا؟!

دل به غم دادن، از یأس ها سخن گفتن

کار آن هایی نیست که خدا را دارند

غم و اندوه،

اگر هم روزی، مثل باران بارید

یا دل شیشه ای ات،

از لب پنجره ی عشق،

زمین خورد و شکست

با نگاهت به خدا،

چتر شادی واکن

و بگو با دل خود،

که خدا هست، خدا هست...


.......................


اللهم وفقنا لما تحب و ترضی

.......................

اینجا اون خلوت گاه نیست.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان