دغدغه

چند وقته دغدغه م مرتب بودن خونه و غذای بچه ها و شوهرمه. حفظ نظم خونه.

چند روز پبش همسرجان با شوخی بهم ایراد گرفت که: چه قدر من باید دعا کنم؟! خودتم یکم درس بخونه تا با خوندن خودت نمره بگیری؟! تا کی میخوای به دعای من نمره بگیری؟!😀

گفتم: بیخودی خودتو گنده نکنااا! دعای مامانمم هست!😒😀

بعدشم جدی شدم و گفتم: این نیست که درسام برام مهم نباشه، اما اول باید به کار بچه ها و خونه برسم. بعد از اون میتونم تمرکز کنم روی درس. همش فکر میکنم اون ضرری که من توی درس نخوندن می بینم؛ کمتر از ضرریه که آقاپسر توی دیر شدن غذاش میبینه. برای همین تا وقتی کار بچه ها  و خونه تموم نشده نمیرم سراغ درسام. 

_: هیچ میدونستی اوج عقل یه زن همینه که کارخونه و بچه هاشو شوهرشو به هرکاری مقدم بدونه؟ این همونه که گفتن هر وقت زن در خانه باشد و به امور زندگی رسیدگی کند، در مقرب ترین جا نزد خداست. این که رنگ و لعاب کار بیرون براش اهمیت نداشته باشه و ارزش گزاریش برای کاراش تبعات کارش باشه. پشت صحنه رو خالی نکنه. تو اگه کارای بچه ها و خونه رو انجام ندی من چه جوری زندگی رو جمع کنم؟ برای این تنگه احد کیو دارم جز تو؟! قول میدم کمکت کنم از هیچی توی درسات نمونی!


دیروز نگاه کردم به نمره هام. یکی از درسام که فکر میکردم افتادم پاس کرده بودم با فاصله از ده. دو تا دیگه رو هم هیجده گرفتم. خیلی خوشحالم! خوشحالم هاااا! خوووششس حاللل!

دیگه الان به این نتیجه رسیدم کسی که برای دیگران زندگی میکنه و  دغدغه ش دیگرانم هستن، کاراش برای خودش برکت پیدا می کنه و کسی که برای خودش زندگی می کنه، شاید به نتیجه برسه اما بدون برکت.




۹ لایک:)
آشنای بی نشان ۱۸ دی ۹۷ , ۰۹:۱۶
سلام
چی میخونید؟

سلام

ای بابا! تو نت دیگه همه میدونن من مشاوره میخونم. یه مدت به خاطر بچه ها عقب افتادم اما دوباره این ترم برداشتم تا بعد دوباره سال دیگه ان شاءالله بقیه ش.
یه ذره حرکتم لاکپشتی البته.

خب نمیشه گفت اوج تکامل عقل زن فقط و حتما به اینه که کار خونه و شوهر و بچه‌شو به هرچیزی مقدم بدونه.
اوج تکامل عقل زن و مرد به اینه که در هر لحظه وظیفه‌شونو بشناسن و عمل کنن. گاهی اون وظیفه ترک بچه‌ها و رفتن با امام به پاریسه. کسی چه میدونه. ان‌شالله خدا همه‌مون رو تو شناخت وظیفه یاری کنه.

موفق باشی گله ^_^

استثناها و شرایط قهری فرق داره. 

این حرفا از روی یه روایته که شامل حال معمول خانومای ما میشه. کمتر پیش میاد ماها جزو استثناها باشیم. و مطمئن باش اون استثناها وقتی در خونه هم باشن قرار میگیرن. همون طور که آیه قرآن داریم و قرن فی بیوتکن.
اون زنها اول آرامششون و وظیفه شون رو در خونه پیدا کردن و بعد از اون وظیفه ای خاص بهشون سپرده شده. مثل حضرت زهرا سلام الله علیها



صحبتِ جانانه ۱۸ دی ۹۷ , ۱۰:۳۵
کی گفته این اوج تکامل عقل زن هست؟
رفرنس بده خواهر
آیه، روایت، شماره صفحه و اسم کتاب

می گردم پیدا میکنم. 

از چندتا روایته که باهم نتیجه ش میشه این. معنیش این نیست که فقط باید زن توی خونه باشه ها! نفی حضور اجتماعی زن نیست. معنیش خالی نکردن خونه برای رسیدن به چیزی بیرون از خانواده ست.

مرتضا دِ ۱۸ دی ۹۷ , ۱۱:۳۷
دیگه توقع 18 نداریم انصافا :))
ایول


ممنون.

خودمم توقع نداشتم. 

خداروشکر

الحمدلله

واقعا خدا رو شکر

چه جالب
نه به اون موضع های متوهمانه و سرکشانه زن سالاراتون راجع به کار و جایگاه زن در جامعه و خانواده تو وب من، نه به این نگاه نسبتا" معقول تو زندگی خودتون!

خوبه، تبریک میگم آدمی هر جا و هر زمان میتونه خودش رو اصلاح کنه!

من نمیدونم شما از مریخ اومدید؟! انگار از هیچی خبر ندارید و هیچ اطلاعاتی ندارید.

منم بعضی اوقات بعضی حرفاتونو میخونم تعجب میکنم و بعضی اوقات بعضی دیگه رو فکر میکنم کسی دیگه داره جای شما کامنت میذاره!

اونا توهم نبود. اونا عینا قواعد فقه جعفری بود. البته بحث این پست بر مبنای اخلاقه. با قواعد خشک فقهی با مردی برخورد میشه که مثل شما خودش رو نعوذ بالله در جایگاه خدا بدونه! صاحب حق مطلق و دارای جایگاه احسب الحاسبین بودن! در اون موقع حاکم شرع گوش همچین مردی رو میپیچونه تا بفهمه چیزی نیست! که البته من همچین مردی رو پدر مناسبی برای یه بچه نمیدونم چون نباید بچه ها صفت کبر و غرور و شهوت خودبزرگبینی رو از پدر و مادرشون به ارث ببرن! مرد مناسب برای ازدواج و فرزندآوری از نظر من مردیه که دغدغه ش حفظ و مراقبت و رشد خانواده ش باشه و نه ذکور بودن اولادش! همون طور که توی این دو تا پست گذشته بهش اشاره کردم.

شما هم بهتره مراقب ادبیاتتون باشید! اجازه ندارید اعتقادات و قواعد فقهی یه فرقه دیگه رو حتی اگه قبولشون ندارید توهم بدونید و با ادبیات سخیف در موردشون صحبت کنید! چون این نشونه پستی و سعایت یه انسانه که به اعتقادات فرق دیگه توهین کنه! دور باشه از هممون از جور پستی ای!

خدای بزرگ برای مرد حقی قائل شده و برای زن هم حقی قائل شده. هیچ احدالناسی حق نداره حقوقی رو که خداوند برای جنسیتی قائله مخدوش کنه! حتی اگه به ذائقه اون فرد خوش نیاد. همون طور که خدا برای مرد حق تمکین قائل شده برای زن هم حق نفقه و مهریه و اجرت المثل قائل شده. و به هرکس هم اندازه مسئولیت هاش توان و قدرت داده. اگر زن توان و قدرتش کمه برای اینه که مسئولیت هاش کمه و اگر مرد توان و قدرتش زیاده برای اینه که مسئولیت هاش زیاده. این حرفا چیزای عجیب و سختی نیست که شما اصرار به درک نکردنشون دارید.
اگرم قراره با این ادبیات برام کامنت بذارید بفرمایید که مسدودتون کنم. دلیلی برای تواضع در مقابل آدمی مثل شما نمیبینم! 
در شرایطی هم نیستم که با کسی مدارای زیادی بکنم.

به خاطر شرایط فعلیتون جواب بی تربیتی و بی شرمیتون رو نمیدم.


فقط اگر به قول جنابعالی فرقه جعفری همچین طرفداران و معتقدین هتاک، بی شرم و بی شخصیتی داره، خب قطعا من از اونها اعلام برائت میکنم.

موندم اونایی که شما قراره شفاعتشون کنین دیگه چه جور آدمایی باید باشن!!

:))


فرد خاصی هستید که باید مراعاتتون رو بکنم و مراقب رفتارم باشم زمانی که شما مراعات رفتارتون و گفتارتون رو نمیکنید؟

شما با رویکرد خودتون هم آدم بی مقدار و بی غیرتی هستید! دوره افتادید به نوامیس مردان دیگه توهین میکنید که چی؟ صرفا چون مردید؟! من نمیدونم چه حقی به شما اجازه داده که در مورد ناموس مردای دیگه هر طوری دلتون میخواد حرف بزنید. حتی اگر ما بدترین زن هم باشیم مرد خودمون میدونه با ما چه کار کنه! وارد حریم غیرت مردای دیگه میشید و خودتون رو مرد! تلقی میکنید؟!!! هر زنی حرث و ناموس مرد دیگه ایه و خود اون مرد میدونه چه طور زنش رو تربیت کنه. ما بی تربیت؛ شما مراقب زن خودت باش و به زنای مردای دیگه کار نداشته باش!

شما لازم نکرده بزرگواری کنید جواب هتک حرمت نکرده من رو ندید! بیان واقعیت هتاکی نیست. شما میتونید و ادب و منطق دارید، جواب حرفای منطقی من رو بدید. 
چرا شانتاژ راه میندازید؟! من حرفی به شما زدم متناسب با ادبیات خودتون.
لازم هم نکرده مراعات من رو بکنید. خودم بلدم از خودم مراقبت کنم. شما وظیفه ای ندارید لازم هم نکرده احساس بزرگمنشیتون بیاد.
در ضمن، فرقه جعفری هم به آدمای بی غیرت و هتاکی مثل شما که خودشون رو حق مطلق میدونن زمانی از اولیات تفکر منطقی بهره ای ندارند، نیازی نداره! فرقه جعفری به هیچ کدوم از ما نیازی نداره تا زمانی که آدم درستی نباشیم! این افتخار ماست که ما رو با پاکان عالم محشور کنن!

قدیم تر ها میگفتند: سیر به پیاز میگه بو میدی!

مرتضا دِ ۱۹ دی ۹۷ , ۰۰:۴۱
من...

؟

مرتضا دِ ۱۹ دی ۹۷ , ۰۰:۴۲
من تصمیم گرفتم که دیگه بیشتر نظرات یه مرد مطلقه ی عقده ای رو توی وب خودم تایید نکنم. شما هم این جوری برخورد کنید. 
بی آبرویی  تا چه حد!!
اینجا رو با چاله میدون اشتباه گرفتن بعضی

اتفاقا حرفای شما درباره زن خیلی استثمارگرانه بود اگه از موضع دینی مطرح بشه| کاش تصریح می کردید که این نظر اخلاقی و فطری هست. نه تکلیف تشریعی

راستش من کاری به زندگی خصوصی ایشون ندارم. مجردن، متاهلن، یا طلاق دادن...هیچ کدوم برام موضوعیت نداره. حتی کاری به عقاید شخصیشون ندارم. شاید زنی باشه که نگاهش در مورد زن و مرد با ایشون همسو باشه و بتونه باهاشون رابطه خوبی داشته باشه. من خوشحال هم میشم. ولی ایشون حق ندارن نظرات شخصیشون رو بدون ارائه دادن پشتوانه درست علمی یا اعتقادی درست، منتشر کنن. و روی اون نظرات اصرار هم بکنن تا جایی که اعتقادات دیگرون رو توهم بدونن! به چه حقی به اعتقادات حدود هشتصد میلیون مسلمون شیعه توهین میکنن؟! ادبیات ایشون اصلا در شأن یک انسان محترم  متمدن نیست. 


یکی از چیزایی که ایشون هرجایی میشین میگن اینه که اگر زنی مهریه ش رو اجرا گذاشت، از زیرش شونه خالی کنید! اگر یه مردی به همچین توصیه ای عمل کنه، اول به خودش ظلم کرده، بعععدد به زنش. روایت داریم اگر مردی قصد کنه مهریه ای رو که گردنش هست پرداخت نکنه، حتی اگر زن اون مهریه رو طلب نکنه، زناکار محشور میشه!! کدوم مرد خداترس منصف عاقلی به همچین چیزی راضیه؟! ! درسته که مهریه فضایی برکت کم زنه، ولی به هر صورت مرد عاقل و بالغ موقع جاری شدن عقد با اختیار خودش اون مهریه رو قبول کرده. نباید قبول میکرد ولی وقتی قبول کرد گردنشه. باید حداقل قصد پرداختش رو داشته باشه. اگر زن طلب کرد سعی در پدراختش داشته باشه. مهریه بدهی مرده. فرار از بدهی حرامه!این یکی از راهنمایی های فوق العاده اشتباه ایشونه!


اول مسدودشون کردم ولی بعد پشیمون شدم. گفتم بذار حرفاشون رو بزنن تاهرکس اینجا میاد با سطح ادب ایشون آشنا بشه. حتی منطقی ترین حرف ها رو وقتی با ادبیات ایشون بزنید، پس زده میشه چه برسه به حرفای غیر منطقی ایشون. نسبت هایی هم که به بنده دادن، فرافکنانه بود. برای من حرفای ایشون جدا اثری نداره. تنها چیزی که من رو به واکنش وادار کرد توهین های ایشون به اعتقادات فرق دیگه بود. حتی اگر به ادیان دیگه یا اهل سنت هم توهین میکردن من واکنش نشون میدادم. فکر میکنم اینو توی رویه من دیدید که این جور مواقع سکوت نمیکنم.

خب برادر من! آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است! اخلاقه که باعث رشد انسانی میشه. وگرنه فقه که با وجود متعالی بودنش برای امثال ما کافی نیست! در سطح اخلاق ما نسبت به بقیه افراد بیشتر دهش داریم تا طلب. چون اون ها رو بنده و تحت حمایت خدا میبینیم. خوبی ما به دیگران(چه خانواده و چه غیر) در واقع ابراز محبت ما به خداست. استثمار نمیشیم. داریم خودمون رو در راه رضایت خدا و خلق خدا هزینه میکنیم. فقه سطح رفع تنشه. برای آرامش جوامع. برای ایجاد نظم. نباید به همون سطح رضایت داد. زن و مرد هم نداره. هممون هاید سهی کنیم این مدلی استثمار بشیم. با این نگاه چشم گفتن های زن و مرد به همسرانشون اصلا ذلالت نیست. رفعته. چون ما فقط باید خودمونو در محضر خدا مقرب کنیم. اگه قراره من به عنوان یه انسان با اظهار خاکساری یا مدارا در مقابل همسرم بالا برم، چه عیب داره؟ در مقابل چیزی که به دست میارم، چیزی که از دست میدم زیاد نیست. 

ممنون از نظرتون. فرصتی شد یه حرفایی رو بزنم.

ولی ما هرکدوممون می‌تونیم استثنا باشیما ^_^

تو این موضوع خودت (درس و خانواده داری، یا برای خودم: کار و خانواده‌داری)باهات موافقم. خودم همچنین عمل کردم دیگه. اما کلیت مطلب که اوج عقل زن اینه خیلی قابل مانور نیست. منم منتظر رفرنس می‌مونم. :)

ببین نباید سودای استثنا بودن رو داشت. ما باید در معمولی بودنمون خوب باشیم و قرار پیدا کنیم تا وقتی استثنائات یا شرایط خاص پیش اومد بتونیم درست تصمیم بگیریم. 

در ضمن ارتقا از سطح معمول به سطح استثنا به معنی رها کردن سطح معمول نیست. بلکه تدبیر میشه برای اون سطح. 

رفرنسا چیزای عجیب غریبی نیست. یه آیه قرآنه و چند تا روایت که شاید شنیده باشید. اما استنباطی که ازش میشه همینه که من توی این پست گفتم. مینویسم. تا ۲۳ این ماه امتحان دارم. بعدش با منبع مینویسم. فقط یادم بندازید. 

شرایط نویسنده این وبلاگ رو درک میکنم و پاسخ در خوری بهش نمیدم، فقط به ذکر چند نکته اشاره میکنم و البته یه ضمیمه:

اولا" در همون فقه جعفری که دوستان ادعای طرفداری شو دارن هتاکی، اتهام، و عدم حرمت بزرگتر نگه داشتن جزو مذمومات و محرماته؛ حالا یه نفری میاد شما رو متهم به پستی، سعایت، بی غیرتی، مزاحمت به نوامیس، بی مقداری و ... (صفاتی که نمیدونم در کجای وجود خودش دیده ) میکنه، این رفتار اگر در آداب طرفداران فقهه، که باید برای اون فقه با طرفدارانش گریست.

ثانیا" وقتی شمای ناموس مردم، تشریف میارید در علن و در فضای مجازی مطلبی مینویسید به صورت عمومی، یعنی خودتون و نظریات خودتون رو در معرض عموم قرار دادید و وقتی نظرات رو برای مطلب باز میذارید، یعنی هر کسی که به شما دسترسی داره میتونه نظراتش رو بده، پس این مزاحمت نیست، اگر نظر کسی رو نمیخواین بشنوید یا بخونین عین بچه آدم میتونین بهش بگید فلانی اینجا نیا و یا مسدود بشه، این دیگه به فحاشی و بی ادبی و بی حرمتی نباید ختم بشه.

ثالثا" شمایی که برای خودت قائل به شفاعتی و دغدغه دینی رفتار کردن داری و  اونقدر در خودت میبینی که حامی فقه جعفری باشی، باید اصول اولیه ترک محرمات رو خوب بدونی نه اینکه با رفتاری که تو بند اول توضیح دادم، عامل به منکر باشی در حالی که مدعی معروفی! و همین که در فقه جعفری برای زن چه کارکردی تعریف و تبیین شده و اساسا این همه اختلاط اونم از نوع مجازی آیا جایز هست یا خیر!!

رابعا" وقتی چیزی رو نخوندین و سندی ندارید چرا به دیگران اتهام وارد میکنین؟؟؟؟ "هرجایی میشین میگن اینه که اگر زنی مهریه ش رو اجرا گذاشت، از زیرش شونه خالی کنید!" واقعا جایی این مطلب رو از من خوندین که اینجا دارید اتهام ناروا میزنین؟؟؟ در حالی که همیشه گفتم آقایون زیر بار مهریه نرن واگه رفتن دندنشون نرم باید تا تهش بدن، اینا آیات محکم قرانیه، روش نمیشه حرفی زد، ولی این رو براتون میذارم قطعا فارسیش و میتونین متوجه بشین از امام صادف هم هست: کافى، ج 2، ص 361، ح 1 (اِذَا اتَّهَمَ المُؤُمِنُ اَخاهُ اِنماثَ الایمانُ مِن قَلبِهِ کَما یَنماثُ المِلحُ فِى الماءِ) + « هرگاه مؤمن به برادر [دینى] خود تهمت بزند، ایمان در قلب او از میان می‏رود، همچنان که نمک در آب، ذوب مى‏شود.»

خامسا" و اما نظریات سرکار عالی که تو وب من نوشتین رو همش رو جواب دادم و شما با فرافکنی،‌ متن و نص قرآن رو کنار گذاشتین و یه سری روایاتی که اساسا محلی نداشته رو به جای اصول محکم و صریح دینی میخواستین جا بزنین، شما همه مبنای حرفتون چهار تا حدیثیه که تو اعتبارش همیشه تشکیک هست و من هر چی گفتم از نص قران بوده و بس، حالا قدرت استدلال من ضعیف بوده یا جنابعالی و امثالتون که به یه حدیثی روایتی چیزی انقدر تعصب کور دارید که حتی متن قرآن رو میخواین با اون حدیث وفق بدین و تفسیر کنین، یعنی دقیقا بر عکس به جای اینکه صحت احادیث و روایات رو با قران محک بزنین برعکس میخواین آیان قران رو با اتحادیث وفق بدین!!

سادسا" شما که معتقدی "اخلاقه که باعث رشد انسانی میشه" ، چرا خودت اخلاق و ادب رو زیر پات لگد مال کردی و فکر کردی بر حقی ؟؟


و اما مرتضا دِ؛ مایه خجالته واقعا؛ موندم که چه جوابی بهت بدم که درک کنی، تو از اینی که الان بهش توضیح دادم هم کمتری، چون ندونسته نشناخته به من میگی مطلقه عقده ای؛ در حالی که نه میدونی به قول خودت من مطلقه م (این همه فیش میزنی، در رابطه با این واژه مطلقه هم فیش بزن، مطلقه به زنه شوهر طلاق داده میگن نه مردی که زنش رو طلاق داده!) و عقده ای که یه صفته که شاید خودت بهش مبتلایی، البته کمی هم ترسویی چون میتونستی به خودم بگی ولی نمیدونم چرا اومدی تو دامن کسه دیگه ای و شجاع شدی؛

+ به هر حال برای این نوع برخورد باید متأسف بود، برای کسایی که مدعی هستن و کمترین عملی به ادعاهاشون نمیکنن باید ناراحت بود، برای کسایی که اصل و فرع رو قاطی کردن، اخلاق و شرع رو قربانی توهمات خودشون کردن و پناه میبرم به خدا از شر این موضوع. و تنها توصیه ای که میتونم بکنم اینه که اگر نمیتونین درست حرف بزنین، خب حرف نزدن که بلدین، سکوت کنین تا رسوا نشید، و اینکه امثال خودتون تشویقتون کنن ملاک حقانیتتون نمیتونه باشه ها، از گردابی که توش غرقید خارج بشید قبل از اینکه فرصت تموم بشه.

++ محض تذکر!! یه این مطلب تو پایگاه اطلاع رسانی حوزه است و قطعا تابع فقه جعفریه برای این امری که الان اتفاق افتاده رجوع کنین ضررنداره، قبل از هر کاری هم هممممش رو بخونین:
 
https://hawzah.net/fa/Article/View/94555/%D8%A2%D8%AB%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D8%B9%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%A8-%D8%AA%D9%87%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%B1%D8%A7

اگر شرایط رو درک میکردید همون کامنت اولتون رو هم نمیذاشتید. حالا اون کامنت زشت گذاشتید، ادامه نمیدادید. ادامه دادید، بعد تازه منت هم میذارید. آقا شما لطفا این قدر قدرت درکتون رو به رخ ما نکشید! 


من جوابگوی ادعاهای شما در مورد فقه جعفری نبستم. من جواب توهینتون رو دادم. حالا شما شناخت درستی از احکام تشیع ندارید مشکل من نیست. اینایی که فرمودید هیچ کدوم در فقه جعفری نیست. اگرم منظورتون اخلاق هست، قرار نیست شما توهین کنید به یه عده من در مقتبل توهین شما به بقیه هم حتی واکنش نشون ندم! هرچی دلتون میخواد به خودم توهین کنید. به دیگری توهین کنید جواب میگیرید. 
در مورد بزرگتری، این ادعای شماست. چرا باید باور کنم که شما بزرگترید؟ اینجا همه سنشون یکیه! ما همه آی دی مجازی هستیم. من قرار نیست رابطه مجازی رو بر مبنای سن شما شکل بدم که!! 

در مورد مهریه من حداقل دو جا اینو از شما خوندم. یکیش توی وبلاگ خودتون. که میتونید اونو تغییر بدید. پس نمیشه من بهش استناد کنم و فقط خودتون متوجه میشید که گفتید. یکی هم توی وبلاگ فانوس جزیره، زیر مطلب یک مرد! آقای مرتضی نظری. شما به ایشون با کامنت عمومی این توصیه رو کردید.

در مورد اومدن و نظر دادن، من به شما عرض کردم مراقب ادبیاتتون باشید، تا من با شما برخورد نکنم. مگر نظرات قبلیتون که محترمانه بود، تندی ای از طرف من شد؟ هر جوابی گرفتید در شأن ادبیاتتون بوده. نمیشه که! کدوم عاقلی قبول میکنه که شما بیاید به کسی توهین کنید و اگر جواب شنیدید، آدم واکنش دهنده، بشه هتاک؟! 

من که به شما گفتم، اگر ادبیاتتون اینه من مسدودتون کنم. جوابی ندادید. یعنی نمیخواید مسدود بشید دیگه. پس ادبیاتتون رو درست کنید. یه بهایی باید بپردازید تا حرمت داشته باشید دیگه! نمیشه که بیاید وبلاگ من هرچی دلتون میخواد با هر نحوه ای بیان کنید، بعد انتظار واکنش هم نداشته باشید؟ اگر شما اجازه نظر دادن دارید، خب منم اجازه جواب دادن دارم. چیزی رو برای خودتون میخواید برای من نمیخواید؟


آقای یک مرد! من به وبلاگ شما یک بار اومدم و بعد از اون دیگه نیومدم. چون دیدم شماشآدم شایسته ای برای همکلامی من نیستید.  این شمایید که به وبلاگ من سر میزنید. پس اختلاط از طرف من نیست. من به هر وبلاگی نمیرم و با هر مردی هم حرف نمیزنم. شما قلب مفهوم نکنید وقتی اطلاعات درستی ندارید! این اون اختلاط حرامی که شما شنیدید نیست. من صرفا دارم رعایت ادب رو میکنم و به شما جواب میدم. یعنی در واقع من دارم به شما احترام میذارم. شما متوجه احترامی که دارید میبینید نیستید!

در مورد حق شفاعت هم این چیزی بود که شوهر من به عنوان قدردانی از زحماتم توی خونه ش بهم گفت. من همچین ادعایی ندارم. حرف اصلی من توی اون پست که خواننده هام هم متوجهش شدن، حبط اعمالم بود. نگران از دست دادن حسناتم بودم و هستم. همه مطالب رو همین طور متوجه میشید؟!


در مورد قرآن و رفرنس قرار دادنش. فقه و اخلاق شیعه دو مقوله از هم جداست. در مورد اخلاق میشه مستقیم به روایات رجوع کرد اما در مورد فقه نمیشه مستقیم به آیات قرآن و روایات رجوع کرد. این یه کار تخصصیه که خارج از سواد و تخصص من و شماست. ما که تخصص نداریم به فتوای مرجع تقلیدمون رجوع میکنیم. من فتوای مراجع رو در مورد وظایف زن در خانواده برای شما گفتم و نه روایات رو. من در اون حد نیستم که مستقیم از قرآن یا روایات استنباط فقهی کنم. آدم با دو تا کتاب پزشکی خوندن که دکتر نمیشه! این از خودبزرگبینیه! برای امثال همین حرفاتون میگم شما خودبزرگ بینید! یه بار به شما عرض کردم قرآن باید تبیین بشه. باید روشن بشه مفاهیم قرآنی. وگرنه خودش عامل گمراهی میشه. چه طور که برای خوارج شد. 

اینم که میگید اخلاق و ادب رو زیر پا گذاشتم، من این طور فکر نمیکنم. این قضاوت شماست و دقیقا چون قضاوت شماست با شناختی که ازتون دارم، اصلا نمیتونم قبولش کنم.


ممنون از بابت لینک به عنوان مطالعه میخونم. البته بعد از امتحانام.
اینقدر متوجه باشید که براتون احترام قائلم که وسط امتحانام جواب این حرفاتون رو که به نظرم فقط نشونه خشم شماست، دارم موشکافانه میدم. 

در مورد کامنت آقای مرتضا دِ هم باید بگم من که به شما گفتم، حرفای شما حتی خشم مردای غیرتمند رو هم به غلیان میاره وگرنه ایشون آدم مودب و با سعه صدری هستن. شاهد حرفم هم تعداد بالای کامنتای ایشون و تضارب آرای زیاد وبلاگشونه. ولی هر مرد غیرتمندی بدون واکنش از کنار حرفای موهن شما در مورد زنان رد نمیشه. 
 اگرم مردای دیگه تا حالا واکنشی نشون ندادن فعلا دارن مدارا میکنن.
فقط نمی دونم شما مشغله های مهمتر ندارید؟ یا برای گشتن توی وبلاگا و نشر نظراتتون از جایی پول میگیرید؟ امروزه خرج زندگی خیلی زیاده. 



انـ ـــار ۱۹ دی ۹۷ , ۱۶:۰۹
منم از خوشحالی شما خوشحالم


موفق باشید :)

دعا کنید. 

:) ممنونم

قاسم صفایی نژاد ۲۲ دی ۹۷ , ۱۵:۴۳
چقدر حس خوب داشت این پست. موفق باشید همیشه.

لطف دارید. 

به نظرم شما به درون خودتون با این مطلب مواجه شدید. وگرنه این فقط دغدغه های شخصی من بود. روح بزرگی دارید که با حس خوب دیگران حال خوبی پیدا میکنید.
ممنون

آشنای بی نشان ۱۶ اسفند ۹۷ , ۲۱:۲۹
ما هم دو ترمه معدلمون اومده بالای هفده با اینکه قبلا در بهترین حالت چهارده میشد

خوبه.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سیب، پیله، پیچک و....همه منم. منی سی و سه ساله و در آرزوی پرواز...
پرواز...
همه رویاها، همه خواسته ها، در گذر ایام رنگ می بازد. همچون آگهی های نیازمندی های یک روزنامه پوسیده که هرروز بیشتر و بیشتر زرد می شود. اما پرواز میلی بوده و هست و ان شاء الله خواهد بود که همیشه تازه است. و گذر هیچ روزی، رنگ آن را حتی کمی کم رنگ تر نکرده!
(الان سی و پنج ساله ام. در انتهای سی و پنج...کی می روم؟!)

.....................

یَا أَیُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ

.....................

به جای آن که باغبان جان بقیه باشی، باغبان جان خودت باش؛ به جان خودت که برسی، باغبان هستی می شوی.
"علیرضا شیری"

......................


دل من غصه چرا؟!

آسمان را بنگر

که هنوز بعد صدها شب و روز

مثل آن روز نخست

گرم و آبی و پر از مهر، به ما می خندد!

دل من غصه چرا؟!

دل به غم دادن، از یأس ها سخن گفتن

کار آن هایی نیست که خدا را دارند

غم و اندوه،

اگر هم روزی، مثل باران بارید

یا دل شیشه ای ات،

از لب پنجره ی عشق،

زمین خورد و شکست

با نگاهت به خدا،

چتر شادی واکن

و بگو با دل خود،

که خدا هست، خدا هست...


.......................


اللهم وفقنا لما تحب و ترضی

.......................

اینجا اون خلوت گاه نیست.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان