کامنتی که حیف بود همه نخونن...

سلام و نور


من الان به فضل خدا توی حرم نشستم بالاسر آیت الله بهجت. الانم خدا به قلبم انداخت که از همینجا بیام بهتون بگم از روزی که گفتین تصمیم گرفتین از خودتون بگذرین و تنور خونه تونو گرم کنین، منم تصمیم گرفتم هر زیارتی که قسمتم می شه، هر جلسه تفسیر و علمی ای که می رم، هر روضه ای که می رم، هر کار خارج از خونه ای که برای خدا انجام می دم و خلاصه هر چیزی که خانوما به خاطر خدا و گرمی دل همسر و بچه هاشون ازش صرفنظر کردن رو انجام می دم، یه بخشیشو هدیه کنم بهشون و باهاشون سهیم شم. و طبیعتاً تو این مدت شما از اولین کسایی بودین که به ذهنم میومدین :)
انشالا خانوما هم گاهی به نیابت از ماها کارای خونه رو انجام بدن و ما آقایون رو توی سختیای تربیت فرزند و امور منزل سهیم کنن.
چه کنیم دیگه؟ آدمیزادیم و اینجام دنیاس. وقتی بخوایم رو یه کاری تمرکز کنیم، از بقیه ی کارا بازمیمونیم. اینه که چاره ای نداریم جز اینکه به نیابت از همدیگه عمل کنیم. کاش می شد وقتی مشغول یه کاری می شیم، شأنی ما رو از شأن دیگه بازنداره...


از آقای الف سین

جواب منم اینجا بخونید

۴ لایک:)
خورشید ‌‌‌‌ ۱۷ مهر ۹۷ , ۲۲:۲۷
خوش به حال شما پیچک خانم و همه ی خانمهایی که شامل دعا و ثواب این کامنت میشن... 
و خدا خیر بده به آقای الف سین


+ نمیدونم چی بگم...
خیلی مونده تا بفهمم تو این دنیا چی کاره ام

ببین تو هم اگر همین دنبال جای خودت گشتن رو برای خدا انجام بدی، توی سیستم الهی داری ایفای نقش میکنی. الان نقش تو پیدا کردن خودته. کم چیزی نیست!

هر وقتم نقشتو پیدا کردی باور داشته باش که اون نقش و اون عمل فقط مخصوص تو تعریف شده و من یا آقایون دیگه ازش محرومیم. اون زمان هم بازم توی سیستم الهی داری تعریف میشی.
متوجه حرفام شدی؟! تو هم جدای از ما نیستی اگر خودت بخوای.

صحبتِ جانانه ۱۷ مهر ۹۷ , ۲۲:۴۱
به به

واقعا به به!

پلڪــــ شیشـہ اے ۱۷ مهر ۹۷ , ۲۳:۱۷
چه کار پسندیده ای ...
خداوند خیر کثیر بهشون بده

خدا به هرکسی که برای خدا کار انجام میده خیر کثیر و برکت بده ان شاءالله!

آقای بیدل ۱۷ مهر ۹۷ , ۲۳:۳۲
اگر مرد دستِ قدرتمندِ خانوادست ، زن هم قلب تپندشه ...
اگر مرد ماه درخشان جامعه س ، زن نیمه پنهان ماهه ...
اصلا این احساس بهتون دست نده ک دارین از خودتون می گذرین ! قطعا خدا عوضشو بهتون میده ... چ بسا پاداشش از هر کار دیگه ای بیشتر باشه ...

مطمئنم که خدا جبران میکنه. هرچند شاید نشه گفت کارم خالصانه ست. یعنی دلم میخواد خالصانه باشه. از خدا میخوام خودش اعمالم رو خالص کنه. 

از خدا میخوام خودش اعمال هرکسی رو که در راه رضای خدا قدم بر میداره خالص کنه و به اعمال و حرکاتمون برکت بده!

خورشید ‌‌‌‌ ۱۷ مهر ۹۷ , ۲۳:۴۵
همین دنبال جای خودم گشتن رو برای خدا انجام بدم...


+ چقدر دارم یاد میگیرم از شما و دوستان :)
خدا حفظتون کنه
و عاقبت به خیر باشید

دونگ ما یادت نره!😀😀😀

چه معنی داره یه مرد مجرد برای خانمهای متاهل دعا بکنه ؟

شاید هم من الکی دارم گیر میدم :| 

نمیدونم چی بگم....

میدونم حرفتون بیشتر جنبه طنز داره...

باغچه خودت رو داری بیل می زنی پیچک جون. کار شاقی نمی کنی که. این کارها کارهائی هستند که هر حیوون و جنبنده روی زمینی برای بقائش توی دنیا انجامشون میده. همین چند وقت پیش چند تا از گربه های محل ما شش تا بچه زائیدن.

آدمی که از ازدواج و فرزند آوری فرار میکنه حتی از اون گربه هم کمتره. 

در ضمن مگه ما میگیم گربه کار کمی میکنه؟برای سلامت اکوسیستم وجود گربه هم لازمه. مخلوق خداست. ما هم باید برای حفظش بهش کمک کنیم. یه وقت نرید اون گربه ها رو اذیت کنید!

تلاش برای بقا چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روحی(شهادت) کار بزرگیه که چون عقل تاییدش میکنه درسته. 
اینم بدونید؛ مسئله فقط به دنیا آوردن نیست. تدبیر برای رشد و شکوفایی همه جانبه یکی از بندگان خداست. از صفر تا صد. یعنی از ذره ذره های جسمش بگیر تا جوان برومند بیست ساله، من و پدرش مسئولیم و در این روند خودمون هم رشد میکنیم. این جلوه گر ساختن اسم رب خداست. برای من افتخاری از این بزرگتر نیست که ربوبیت خدا در من تجلی کنه! 


شما هم اگر واقعا قصد داشتید از نگاهتون و تفکرتون دفاع کنید، ناشناس نظر نمیذاشتید. 
اگرم میخواستید من رو و آرامشم رو به چالش بکشید باید بگم هنوز من رو نشناختید. اگر قدم توی مسیری میذارم که حتی بعضی مذهبی هامون توش قدم نمیذارن، مطمئن باشید که به راهم ایمان دارم. کوه رو با یه کامنت ناشناس اونم توی فضای مجازییی! تکون نمیدن... این کارتون برای من بیشتر جنبه سرگرمی و فان داره.

شما از بچه هاتون مراقبت کنید که وقتی بزرگ شدند مثل شما دیگران رو اذیت نکنند. نگران گربه همسایه نباشید. من عاشق گربه همسایه و بچه هاشم.

دیگران برن خودشونو درمان کنن، کمتر اذیت میشن. 

آینه چون عیب تو بنمود راست
خودشکن آیینه شکستن خطاست

چون گفتم مشکل از خودته اذیت شدی؟!
دوست اونه که عیب دوستشو بگه، نه اون که الکی تعریف کنه. 
آدرس میذاشتی خصوصی بهت میگفتم.
اشتباه خودته که از حقیقت خودت فرار میکنی! 

الانم دلیلی برای اصرار نمیبینم. نمیخوای و دوست نداری، به خودت ربط داره. واقعا دلسوزت نبودم دلیلی نداشت همین الانم بهت جواب بدم. 

الانم من که کاری با تو نداشتم. توی اومدی و میخوای منو بهم بریزی. اینو بهت بگم تا صبح کامنت بذاری و کل کل کنی به اون چیزی که میخوای نمی رسی.

ضمنا این رو هم عرض کنم که همه چیز در مقابل حقیقت الهی به لرزه درمیاد. کوه که سهله.

حقیقت الهی؟!

کی میتونه بگه به حقایق الهی اشراف داره؟!
تو تعیین کننده حقایقی؟!
تو که حتی از خودت و آی دی مجازی خودت و وبلاگت که افکارت خودته، در مقابل دیگران فرار میکنی؟ 
حتی از جنسیت خودت و توانمندی های فیزیولوژیک خودت فرار میکنی با این انگ که همه آلوده و خطاکارن؟!
وقتی یه نفر از همه فرار میکنه، یعنی در واقع از خودش فرار میکنه.
من گفتم ناشناس نظر بذاری؟ 
من میتونستم از پشت تبلتم کاریت بکنم که تو ناشناس نظر گذاشتی؟
از چی فرار کردی؟!
جز اینه که من از تو چیزی فهمیدم که تو نمیخواسنی کسی به روی تو بیاره؟!

واقعا فکر میکنی بین من و تو کی بیشتر صادقانه و خالصانه تن به حقایق الهی داده؟!
نمیخواد به من بگی. فقط برو روی این سوالم فکر کن!

من از تو نمیترسم وگرنه از خدا میترسم.

من حتما باید خودمو به شما معرفی کنم؟ من صرفا نظرمو گفتم. الان اینایی که دارید میگید چیه؟ میشه توضیح بدید بیشتر؟؟؟
ضمنا اینو هم بگم که آدمی که فرزندانش به حیوانات شبیهند از گربه هم‌ کمتره.

من احتیاجی به معرفی تو ندارم. میبینی که شناختمت. تو احتیاج داری با خودت شفاف باشی!

وقتی با خودت شفاف نباشی با من هم شفاف نخواهی بود.
شما تعیین میکنی فرزند کی از انسان کمتره؟ نعوذ بالله خودت رو خدا فرض کردی که برای آدما قدر و قیمت مشخص میکنی؟!
همه آدما خطا دارن ولی کی میتونه بگه کی بیشتره و کی کمتر؟
حتی همه آدما ممکنه مشکلات روانی هم داشته باشن اما من به شخصه اینو دلیل بر کم بودن یا بیشتر بودن کسی نمیبینم!
به نظر من همه راه نجات دارن. چون فضل و رحمت خدا از همه چیز برتره! اون چیزی که تو بهش اعتقاد نداری!
به نظر من همه با ارزشن حتی با وجود خطاکار بودنشون! چون خدا بهشون ارزش بودن داده. وگرنه میتونست و برای خدا سخت نبود که آدما رو مثل اقوام گذشته عذاب کنه!
بهشون، حتی با وجود خطای زیادشون فرصت داده، چون براشون ارزش قائله! کسی که خدا بهش ارزش قائله من یا تو کسی نیستیم که تحقیرش کنیم یا اونو در حد حیوون بدونیم.

برای من جالبه! تو با حیوون مهربونی، ولی با انسان که اشرف مخلوقاته نمیتونی با گذشت و لطف و محبت رفتار کنی؟! اینقدر راحت به همه بدبینی و همه رو خطا کار و کمتر از حیوون میدونی!

عجیب ناشناس بی پدری به تورت خورده ها


بی تربیت
آشغال مجازی
خودش مادر نداره اینو کی ....

اتفاقا بی تربیت نیست. ولی چون بلد نیست با خودش مهربون باشه و خودش رو دوست داشته باشه همش دنبال متهم کردن دیگرونه.

لازم نیست آتیش عصبانیتشو تند تر کنید.

😃😄😄😄😄😄😄🤣🤣😂 حالا میشه بگید از کجا منو شناختید؟ غیبگو هم که هستید.
گربه ها که قرار نیست مجازات بشن. این بنی بشره که باید جوابگوی کاراش باشه. الان بیدار نشه به زور بیدارش می کنن. فرق بچه آدم و بچه گربه اینه.😄😃🤣😂😂

جوابگوی کاراش به کی؟!

به تو؟!
یعنی اونقدر خودت رو پاک منزه میدونی که حواست به کارای دیگرونه؟!
تو خودت مطمئنی از خواب بیدار شدی که دنبال بیدار کردن دیگرونی؟!
تو از خودت غافلی که اینقدر گناهای دیگرون برات پررنگه!

عیب کسان منگر و احسان خویش دیده فرو بر به گریبان خویش

آینه روزی که بگیری به دست خودشکن آن روز مشو خودپرست

خویشتن آرای مشو چون بهار تا نکند در تو طمع روزگار

عمر به خشنودی دل ها گذار تا ز تو خشنود شود کردگار

دردستانی کن و درماندهی تات رسانند به فرماندهی

گرم شو از مهر و زکین سرد باش چون مه و خورشید جوان مرد باش

هر که به نیکی عمل آغاز کرد نیکی او روی بدو سر باز کرد


نصفه شب اومدی نه خودم و نه تبلتم شارژ نداریم. فردا صبح کامنت بذار در خدمتیم.

مسلمه که باید جوابگوی خدا باشند و نه جوابگوی من. ولی با آزارهایی که ما متوجه دیگران می کنیم علاوه بر وظیفه جوابگویی به خداوند به خود مردم هم باید جواب بدیم. این دیگه اسمش حق الناسه. لابد اینقدر خودتون رو پاک میدونید که لزومی نمی بینید حساب و کتاب کنید و ببینید قدمهایی که تو زندگی برداشتید و حرفهایی که زدید چقدر دل مردمو رنجونده.

تو از حق الناس چی میدونی؟

با توجه به حرفایی که تا الان زدی، برداشت تو از حق الناس اینه که حق تو حق الناس تره و تو لزومی برای ادای حقوق ناس نداری!
اگر کسی قرار باشه به تو جوابگو باشه تو هم به خاطر حرفایی که تا حالا زدی و ایجاد سوء ظن هات بین اقشار مختلف باید جوابگو باشی!
اگر من حساب و کتاب حق الناس داشته باشم نباید گزارش کارم رو به تو بدم. اما تو اینقدر سوء ظن توی وجودت رخنه کرده، چون مطمئن نیستی من حساب و کتاب دارم یا چون از برخورد من ناراحتی، به خودت این اجازه رو میدی که به من در مورد رعایت حق الناس شک کنی!

اگر تو راه بیفتی توی کوچه خیابون یا توی همین فضای مجازی ایجاد سوء ظن کنی، بالاخره یه روز یه نفر بهت خرده خواهد گرفت، اون روز تو نمیتونی ناراحت بشی و اگر هم ناراحت بشی نمیتونی خودت رو صاحب حق بدونی! چون خدا حق الناس رو تعریف کرده!
تازه من برای کار تو دلیلی میارم تا توجیهت کنم. میگم منشاء رفتارت بیماریه! یعنی کارت قابل اغماضه! یعنی هرکس هم میشنوه اینو گوشه ذهنش داشته باشه که تو اگر در شرایط نرمال بودی، این همه سوء ظن پیدا نمیکردی!
این یعنی من به تو با دیده رحم و گذشت نگاه میکنم. چیزی که در تو، حتی در مورد خودت وجود نداره.

تو منو از حق الناس انذار میدی(ممنونم ازت از این بابت) ولی من تو رو هم از حق الناس انذار میدم و هم از حق النفس!
برو به خودت برس و خودت رو درمان کن! تا ببینی این عینکی که به چشمت زدی چه قدر تو رو از بودن کنار آدمای خوب دنیا محروم کرده.

آشنای بی نشان ۱۹ مهر ۹۷ , ۰۳:۱۱
فقط برای خانمها دعا میکنن؟
پس ما اقایون چی:)

خب منم برای آقایون دعا کردم دیگه!

تازه قرار شد هرکس به نیت دیگری کاری میکنه دیگری هم به نیت اون اعمالش رو انجام بده.

سلام علیکم
تشکر و قدردان خانمها بودن به خاطر کارهای خانه و همسرداری و فرزند آوری یا تشکر از آقایون به خاطر صرف عمرشون در راه امنیت و تامین زن و بچه و اجتماع منو یاد این مطلب انداخت :

http://noon-ghalam.blog.ir/1396/12/20


البته واقعا تعادل برقراره... اگر خانمهایی هستن که توانمندیهای اجتماعی زیادی داشتن اما شرایط اینطور اقتضاء کرد که در خانه بمونن و رسالتی دیگه رو بر دوش بگیرن...

آقایون بسیاری هم هستن که در راه تشکیل خانواده جهاد کردن و برای تامین خانواده و تعهد به خانواده و مصلحت خانواده دچار کتلها شدن...در حالی که اگر مجرد بودن شاید الان موقعیت اجتماعی و مدرکی و تحصیلی خیلی بالاتری داشتن... (یاد اون نظر "مردی به نام شقایق" افتادم که در راه تامین و تعهد به همسر و بچه حتی خودش رو هم فراموش کرده بود."من اینطور برداشت کرده بودم".. این داستان خیلی از ماهاست)

این قضیه دوطرفه هست... مهم اینه که چقدر به راهی که طی میکنیم ایمان داشته باشیم...

در تکمیل حرفم ، همین حرف شما رو اینجا مینویسم که به خانم خورشید گفتید:

هر وقتم نقشتو پیدا کردی باور داشته باش که اون نقش و اون عمل فقط مخصوص تو تعریف شده و من یا آقایون دیگه ازش محرومیم. اون زمان هم بازم توی سیستم الهی داری تعریف میشی.



علیکم السلام

به نظرم همون طور که نماز آدم متاهل فضیلتش بیشتر از نماز آدم مجرد هست؛ اعمال و فعالیت های آدم متاهل هم با برکت تر از فعالیت های آدم مجرد هست.
اگر وقتمون یا انرژیمون برای فعالیت های خارج از منزل کمتر میشه، این وسط خدایی هست که به کارمون برکت بده.

نکته دیگه این که باید هممون برای کار هم ارزش قائل باشیم! 
اگر من باید به جایگاهم انحصار بدم؛ دیگران هم همین طورن. باید به جایگاه و وظایف اطرافیانشون انحصار بدن. یعنی منحصراً این آدم میتونست این کار رو انجام بده و نه هیچ کس دیگه.

ممنون از نظرتون

خانم محترم. سوءظن من دارم یا شما؟
الان خودت هم می فهمی داری چی میگی؟ منو جای کی گرفتی؟ من ی نظر دادم شما هی داری میگی بیمار.
فقط می دونم زدی ضربتی ضربتی نوش کن. کسی که غلطهای زیادی می کنه باید تاوان پس بده و اگر باهاش برخورد کردن یا تلافی کردن حق اعتراض نداره. امنیت و احترام و آسایش یک امر دو جانبه است. این طور نیست که یکی حق امنیت و آرامش و راحتی داشته باشه اما دیگری محروم باشه‌.

بله باید تاوان پس بده. اما در دادگاه. در محکمه الهی. در ضمن اول باید خطا انجام بشه بعد از تاوان بخوان. نه که به خاطر سوء ظن بهش، اونو کمتر از کسی بدونن. یا به خاطر سوء ظن به بچه بی گناه هر برچسبی بزنن.

تو اجازه نداری توی هر کوی و برزن بری خطای اونو جار بزنی! اجازه نداری به خطای کسی کس دیگه ای رو متهم کنی.
دقیقا مسئله اینه که تو به عدل و عدالت اشراف نداری. برای همین با دونستن فقط یه مورد که همون زدی ضربتی...و تاوان پس دادنه، فکر میکنی داری منصفانه حرف میزنی و اتهاماتی که به دیگرون میزنی به حقه.
اگر من تو رو تایید کنم، میفهمم چی میگم؟ فکر نمیکنی اونی که نمیفهمه چی رو کجا باید بگه، کمتر میفهمه؟! فکر نمیکنی اونی که نمیفهمه چی داره میگه تویی!؟ اونی که خشم چشمش رو کور کرده و حقیقت رو نمیبینه تویی!؟
حرفت درسته ولی جای بدی رو برای گفتنش انتخاب کردی. امنیت حق همه ست. ولی راهی که تو برای حفظ و به دست آوردن امنیت خودت انتخاب کردی غلطه! نمیتونی چون امنیتت از بین رفته امنیت اقشار مختلف رو بهم بزنی! کسی امنیت تو رو از بین برده، فقط همون فرد مسئوله. نه همه!
در ضمن اگر من نمیفهمم چی میگی و چی میگم، چرا باهام حرف میزنی؟ برو با کسی حرف بزن که تو رو بفهمه.

یه بار عرض کردم اسم خبیر خدا اغلب در کنار اسم لطیف میاد...
برای خبیر بودن لطیف شدن لازمه...
ارزش کار همدیگه رو دونستن علاوه بر انصاف لطافت هم میطلبه

اوهوم. درسته.


وقتی کلی به مسائل نگاه میکنم میبینم که واقعا باید متعادل رشد کرد. کنار هرچیزی چیز دیگه هم لازمه. نمیشه یه چیزی رو در خودمون رشد بدیم اما از چیزی دیگه غافل بشیم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سیب، پیله، پیچک و....همه منم. منی سی و سه ساله و در آرزوی پرواز...
پرواز...
همه رویاها، همه خواسته ها، در گذر ایام رنگ می بازد. همچون آگهی های نیازمندی های یک روزنامه پوسیده که هرروز بیشتر و بیشتر زرد می شود. اما پرواز میلی بوده و هست و ان شاء الله خواهد بود که همیشه تازه است. و گذر هیچ روزی، رنگ آن را حتی کمی کم رنگ تر نکرده!
(الان سی و پنج ساله ام. در انتهای سی و پنج...کی می روم؟!)

.....................

یَا أَیُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ

.....................

به جای آن که باغبان جان بقیه باشی، باغبان جان خودت باش؛ به جان خودت که برسی، باغبان هستی می شوی.
"علیرضا شیری"

......................


دل من غصه چرا؟!

آسمان را بنگر

که هنوز بعد صدها شب و روز

مثل آن روز نخست

گرم و آبی و پر از مهر، به ما می خندد!

دل من غصه چرا؟!

دل به غم دادن، از یأس ها سخن گفتن

کار آن هایی نیست که خدا را دارند

غم و اندوه،

اگر هم روزی، مثل باران بارید

یا دل شیشه ای ات،

از لب پنجره ی عشق،

زمین خورد و شکست

با نگاهت به خدا،

چتر شادی واکن

و بگو با دل خود،

که خدا هست، خدا هست...


.......................


اللهم وفقنا لما تحب و ترضی

.......................

اینجا اون خلوت گاه نیست.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان