آفرودیت. پست خانومانه. مطالعه آقایون اختیاری

دارم در مورد نظریه آرکیتایپ یونگ تحقیق میکنم. تا اینجا کار رشته خودمه. ولی گفتم شاید جالب باشه که در مورد آرکیتایپ آفرودیت یکم بدونید. به درد خانومها میخوره. و البته برای شناختن بعضی از جنبه های شخصیت زنانه برای آقایون هم مفیده.یکی دوتا لینک هست که گفتم بهتون معرفی کنم.


لینک اول( توش در مورد آرکی تایپ های مردانه و زنانه توضیح اجمالی داده)

لینک دوم(توش دقیق در مورد آرکیتایپ آفرودیت توضیح میده. فقط باید پول خرج کنید. نمیتونستم صوتشو براتون بفرستم.اجازه نداشتم. ولی بدونید می ارزه.)



۴ لایک:)
صـــا لــحـــه ۱۲ شهریور ۹۷ , ۱۶:۰۵
حالا چرا آفرودیت؟
من یکی مونده به آخرین آرکی‌تایپِ شخصیتیم هست
آخریش دیمیتر هست :))))

بر مبنای اساطیر یونانی اومدن وجوه شخصیتی زنان و مردان رو تقسیم بندی کردن. آفرودیت نماد زنانگی و وجه جسمی عشق و زیبایی پروری هست. اگر در جای خودش استفاده بشه فوق العاده باعث رشد و پیشرفت فرد و جامعه میشه. هیچ کدوم از آرکی تایپ ها بد نیستن منتها جایگاه بروز و ظهورشون متفاوته. اما توی جامعه مرد سالار و البته توی جامعه ما بین خانومای دهه پنجاه و شصت این آرکیتایپ خیلی مطرود شد. یا بعد از اون این آرکی تایپ ظهور بدی داشته. یعنی در جای مناسب ظهور و بروز نداشته. خب دونستن ازش خیلی میتونه کمک کنه.


یعنی این قدر بی توقع و بخشنده ای؟😍😃

صحبتِ جانانه ۱۲ شهریور ۹۷ , ۱۷:۰۱
ارکی تایپ چیه

خوبه اصطلاح تخصصی بنویسم هنگ کنی؟😁😘

آرکی تایپ یعنی کهن الگو.

الگوهای شخصیتی که بر اساس اسطوره های یونانی تقسیم بندی شده.

خورشید ‌‌‌‌ ۱۲ شهریور ۹۷ , ۱۸:۳۹
اِاااا... این سایته!
اِاااا... MBTI!
:)))
من که هربار این تست رو میدم یه نتیجه ی جدید میده!!!! البته با حجم طوفانهایی که تو زندگیم بوده چندان هم عجیب نیست! :))


خانم پیچک جان، شما که تخصصش رو دارید، واقعا این تستها قابل اطمینان هستند؟
یعنی میشه شخصیت یه نفر رو با چند تا سوال انقدر دقیق تحلیل کرد؟
و آیا پیشنهادهایی که برای هر تیپ شخصیتی داده رو میشه به قطع یقین پذیرفت و اجرا کرد؟


+ فکر کنم بشه حدس زد آرکیتایپ من چیه؟ :))

آره تستا دقیق و علمی هستن اما اولا نسبت به جواب هاتون نتیجه تغییر میکنه ثانیا تفسیر تست کار روانشناسه ر اونم بعد از یکی دو جلسه مصاحبه با تست شونده میاد تست رو تفسیر میکنه.

نمیشه هرکسی خودش تست بده و فکر کنه جواب قطعی گرفته.

بعدشم من که برای تست دادن لینک ندادم دختر! من برای شناختن و بررسی تیپای شخصیتی مخصوصا تیپ شخصیتی آفرودیت لینک دادم.

نمیدونم...پرسفونی؟!

خورشید ‌‌‌‌ ۱۲ شهریور ۹۷ , ۲۰:۲۸
پرسفون یکی مونده به آخریه با 20 امتیاز
اصلیش آتناست با 35 امتیاز
نکته ی جالبش: «دختر تحصیل کرده و عاقل پدر» بود. :))
برای همین فکر کردم شاید شما هم همین رو برام حدس بزنید :)

اولین بار بود تستهای این بخش رو زدم
قبلا چند بار MBTI رو چک کرده بودم

تشکر بابت به اشتراک گذاری اطلاعات مفید

اه!پرسفونت سرکوب شده ست! یکم روش کار کن! ببین دهن منو داری وا میکنی! آتنا رو زیادی میدون نده دیگه... حالا بگو برام توی خصوصی آفرودیتت چند بود؟


گفتم پرسفون چون وقتی پرسفون به صورت منفی بروز پیدا کنه افسردگی همراه با انزوا پیش میاد. یه مدل خاصی از افسردگیفقط مخصوص پرسفون هاست.

خورشید ‌‌‌‌ ۱۲ شهریور ۹۷ , ۲۰:۴۸
خب نشونه ی خوبیه که پرسفونم کمه، نه؟
یعنی دارم خوب میشم؟ :))
چجوری روش کار کنم؟
یعنی همه ی این موارد باید یه حد تعادلی داشته باشند؟

چقدر حساسه این آفرودیت! 
من که یادِ آفرود میوفتم!!! :)))

اصلا ربطی به آفرود نداره...خخخخ

هیچ کدوم از آرکی تایپ ها بد نیستن. همشون باید باشن در حد تعادل. تعادل هم یه نقطه نیست یه طیفه. یعنی مثلا از فلان عدد تا فلان عدد میشه طیف تعادلی. ولی شما به نسبت موقعیت خاصی که دارید هر کدوم از آرکی تایپ ها رو بروز میدی. ولی یه کهن الگو در طول زمان های متعدد و مختلف همیشه خودشو بالاتر نشون داده. اون میشه کهن الگوی غالب و تیپ شخصیتی غالب تو. ولی هیچ کدوم بد یا خوب نیست.
 منتها آرکی تایپ آفرودیت در جوامع مرد سالار یا بدوی ازش استفاده نادرست میشه یا سرکوب میشه. برای رشد جوامع و افراد این کهن الگو لازمه. اما توی طیف تعادل. 

خیلی حساسه! خیلی هم بهش حمله شده!

صـــا لــحـــه ۱۲ شهریور ۹۷ , ۲۰:۵۵
این تست آرکی تایپ‌ها خوبه ولی خودم نتیجه‌ی دقیق‌تری گرفتم:
من در جامعه و موقع حضور اچتماعی، آتنا و آرتمیس وجودم قوی میشه
توی خونه پیش شوهرم هرا و آفرودیت
پیش مامان و بابام، پرسفون
ولی اعتراف میکنم دیمیتر توی وجودم خیلی ضعیفه

خب درستش همینه. هر تیپی باید در یه زمانی بروز داشته باشه و آدم متعادل باید همه رو در حد متعادل داشته باشه.ولی یکیش از همه قویتر میشه یا پایدارتر، اون میشه الگوی شخصیتی تو. 


خوبه که میتونی هرا و آفرودیت رو همزمان بروز بدی!خخخخخ

تو بچه داری. کسی که بچه داره باید بتونه دیمیتر رو توی خودش سالم نگه داره.

خورشید ‌‌‌‌ ۱۲ شهریور ۹۷ , ۲۱:۰۳
خیلی خیلی ممنون از توضیحاتتون
انقدر برام جالب شده که میخوام با باقی دوستانم هم راجع بهش صحبت کنیم :)

برو توی کلاساشون شرکت کن. یا دوره های غیر حضوریشونو بخر و گوش کن.

نظریه آرکی تایپ ها رو آقای سهیل رضایی و آقایعلیرضا شیری تدریس میکنن. نظریه جالبیه. خیلی آدمو با خودش درگیر میکنه.

صـــا لــحـــه ۱۲ شهریور ۹۷ , ۲۱:۴۱
دیمیترم ناقص الخلقه به دنیا اومده :))

😂😂😂😂

سلام و رحمت و نور :)

من هیچوقت تو مسائل روانشناسی استعداد نداشتم :))) ولی یکی دو ماه پیش، قبل یه کاری باید مشاوره می رفتم و تست روانشناسی می دادم که باور کنن دیوونه نیستم و اون کارو بهم بسپارن :))) سه تا تست دادم. یکیش انگار برای آی کیو بود که ۶۰ تا تست خیلی مسخره داشت. یکیش فک کنم مال سلامت روان بود که گفت ۴۹ شدی. سر این ۴۹ بود که کلی تعجب کرد و گفت روانت بیش از حد سالمه. بنده خدا می گف تا قبل من یک سالی می شده که مُراجع متعادل نداشته. منم بهش گفتم هذا من فضل ربی :))) تست سومم خیلی نمی دونم چی بود. فقط بهم گف شخصیتت ISFJ هست و تاکید کرد اینو یادم بمونه و از این به بعد هر جایی ازم خواستن، بهشون بگم ISFJ هستم (اگه درست حفظ کرده باشم) . یه سری توصیه هم کرد که تو حیفی و مثلا بیشتر باید به فکر خودت باشی و از این صوبتا که من توصیه هاشو آویزه ی گوشم نکردم. فقط یادمه درباره م چرت و پرت می گف و اصن اونجوری که می گفت نبود :دی
ضمنا دفه اول چای نبات و بیسکویت دادن که راضی کننده نبود. ولی دفه دوم یه شیک شکلاتی خوردم که خیلی چسبید :))) 

+ این تمام چیزی بود که من از روانم می دونستم. دیگه خودتون ببینین آفرودیت (چی هست حالا؟ ) و اینام میزونه یا نه. من سر در نمیارم. تا آخر عمرمم دیگه حوصله ی تست زدن ندارم وژداناً :))) 

سلام علیکم...


من فقط دو سه تا جمله در مورد کهن الگوی آفرودیت رو برای شما کپی میکنم. این جملات منو ترغیب کرد این پست رو بذارم.



در یک جامعه بدوی، این بخش زیبایی و ضروری زن، خرج آرایشگاه ها و زنگ تفریح مردان می شود و به بیراهه می رود و در یک جامعه فرهیخته و بالغ، بخش جذاب زنانه خرج رشد، زیباسازی کشور و تحکیم بنیان خانواده می شود، چرا که آفرودیت ها درک لطیفی از زندگی دارند و اگر نباشند زیبایی خاصی در دنیا محقق نمی شود.

یاد چی میفتید؟ من که خودم یاد روایاتی که در مورد زنان گفته شده میفتم. 


آفرودیت یه وجه کاملا زنانه ست. در زن باید بروز ظهور داشته باشه غالبا. فقط مردا باید بدونن که چه واکنشی نسبت بهش نشون بدن. این انرژی اگر در جای درستش(خانواده) بروز داده بشه، باید حتما تکریم بشه. شنیدید مرد اگر ایمانش بیشتر بشه، رفتارش با زنان بهتر میشه؟ علاقه ش به زن بیشتر میشه؟ این همونه.

پلڪــــ شیشـہ اے ۱۵ مهر ۹۷ , ۰۰:۲۹
من آفرودیت م. :|

تبریک میگم.قدرشو بدون. مراقب باش با آقایون زیاد در تماس نباشی بهت ضربه میزنه. روحت خدشه بر میداره.

پلڪــــ شیشـہ اے ۱۵ مهر ۹۷ , ۰۱:۴۳
البته ملقمه ای از همه چی بودم با درصدهای نزدیک بهم، اما آفرودیت با اخلاف کمی از بقیه بالاتر بود

درستشم همینه. این یعنی تعادل.

سلام بر شما پیچک جان عزیز..من تست ارکیتایپ هارو از سایت تایپ و تست زدم .تست ارکیتایپ زنانه و مردانه که اگر مکمل هم در اومدن جوابم قطعی باشه.ارکیتایپ زنانه م ۳۶ درصد افرودیت و بعد از اون ۳۰ درصد پرفسون و بعد ۲۸درصد اتنا بود..تست ارکیتایپ مردانه هم به ترتیب دیونسیس و بعد هرمس بود.متوجه شدم که افرودیت و دیونیسیس مکمل هم هستن و من واقعا افرودیت میباشم البته قبلا هم تست داده بودم خیلی وقت پیش افرودیت ۳۷ درصد بود..اوکی پس من افرودیت هستم ولی...اصلا احساساتی که توی توضیحات اومده رو ندارم...اره عااااااااشق هنر و لمس و رنگ هستم...ولی از اونجایی که توی خانواده مذهبی هستم و خودمم به مذهب پایبندم زندگی براام عذاب اوره مخصوصا توی روابط از اعماق وجودم عاشق میشم و حتی اجازه بغل کردن طرف رو نمیتونم به خودم بدم چون عذاب وجدان میگیرم😓همه مردا رو دوستددارم و دلم میخواد همه رو از راه به در کنم ولی باید سنگین و اخمو باشم...اجازه ندارم با مردا و پسرا گرم بگیرم حتی اگر چیزی بینمون نباشه و از همه بدتر خودمم عذاب وجدان میگیرم..مادر اتنای دیمیتریه..همیشه باهاش مشکل دارم...زندگیمو خییلی دوست دارم و خیلی بهم سخت گذشته و همیشه هم این طور بوده...بهترین دوستای دوران بچگیم پسرا بودن که بعدا حتی حق نداشتم دلم براشون تنگ بشه وقتی بقیه دخترا تو مدرسه باهام بدجنس بودم...نمیدونم دیگه باید چ جوری باشم که بتونم نفس بکشم.....خیلی ممنونم هستید و بحث های خانومانه رو میزارید.دوستون دارم💖💗💕💖🌹

سلام فاطیمای عزیز

ببینید خانومم این فقط یه پست وبلاگیه و من توی وبلاگم هیچ وقت مشاوره ندادم. مضاف بر این که در مورد آرکتایپ ها و روانشناسی یونگ هم تسلط کافی ندارم. 
پس لطفا اگر دنبال جواب قانع کننده ای هستید به دفتر یه روانشناس خبره برید وبا روانشناس در مورد مسائلتون مشورت کنید.

راستی infj و hsp و hss هم هستم.اگر مقاله ای راجب ترکیب این موارد مثل mbti و ارکیتایپ دارید لطفا قرار بدید خیلی کنحکاوم بدونم istj ای که افرودیته چ جوری میشه و ایا سبک افرودیت بودنش با من فرق میکنه؟

ممنونم از بلاگ خوبتون😻☺☺💕

جواب این کامنتتون هممثل قبلیه.

من بچگی آرتمیس بودم و توسط مادر دیمیتری هراآتنای  و پدر پوزوئیدن آپولو خودم سرکوب شدم . الان که ۱۹سالمه ترکیب پرسفون و آرتمیس هستم.‌برام زجر آوره بخوام مثل بقیه دختر ها بشم . چیزای زیادی هست که میشه گفت اما نگفتنش بهتره.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سیب، پیله، پیچک و....همه منم. منی سی و سه ساله و در آرزوی پرواز...
پرواز...
همه رویاها، همه خواسته ها، در گذر ایام رنگ می بازد. همچون آگهی های نیازمندی های یک روزنامه پوسیده که هرروز بیشتر و بیشتر زرد می شود. اما پرواز میلی بوده و هست و ان شاء الله خواهد بود که همیشه تازه است. و گذر هیچ روزی، رنگ آن را حتی کمی کم رنگ تر نکرده!
(الان سی و پنج ساله ام. در انتهای سی و پنج...کی می روم؟!)

.....................

یَا أَیُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ

.....................

به جای آن که باغبان جان بقیه باشی، باغبان جان خودت باش؛ به جان خودت که برسی، باغبان هستی می شوی.
"علیرضا شیری"

......................


دل من غصه چرا؟!

آسمان را بنگر

که هنوز بعد صدها شب و روز

مثل آن روز نخست

گرم و آبی و پر از مهر، به ما می خندد!

دل من غصه چرا؟!

دل به غم دادن، از یأس ها سخن گفتن

کار آن هایی نیست که خدا را دارند

غم و اندوه،

اگر هم روزی، مثل باران بارید

یا دل شیشه ای ات،

از لب پنجره ی عشق،

زمین خورد و شکست

با نگاهت به خدا،

چتر شادی واکن

و بگو با دل خود،

که خدا هست، خدا هست...


.......................


اللهم وفقنا لما تحب و ترضی

.......................

اینجا اون خلوت گاه نیست.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان