خیر است هرچند تلخ

تلخه اما عیب نداره. اگر پیروزی بدر رو داشتیم شکست احد رو هم داریم. اشکالاتمون رو برطرف میکنیم. 

خون فرد غیر نظامی که رنگین تر از خون نظامی نیست. خدا بهشون صبر بده وبه درجاتشون اضافه کنه. غمگینیم اما...

سربازای وطنمون خودشونو جلوی گلوله میذارن و کشته میشن. توی مرزای شرقی و غربی خیلی راحت کشته میشن، یه بار اشتباه هم بکنن باعث بی حرمتی بهشون نمیشه!

 

سرباز وطن محترمه.

اشتباه احد رو صحابه پیامبر صل الله علیه و آله و سلم انجام دادن! عموی پیامبر حمزه علیه السلام در اثر این اشتباه شهید شد! از مسلمونی بیرون شدن؟! اعدام شدن؟

از سرباز وطن دفاع کنید!

به خدا الان وقت دفاع ما از سپاهه!

 

۷ لایک:)
اقلیما ... ۲۱ دی ۹۸ , ۱۳:۴۲

سلام

دیگه هر چی هرجا اتفاق افتاده میخوان بندازن گردن سپاه...

حالا دیگه میخوان اون همه خدمت رو با این یه خطا بشورن ببرن...

 

 

 

سلام

نذاریددد...

هشتگ بزنید..
مطلب بنویسید
حرف بزنید...
چت کنید...
از بازوهای دفاعی مملکت دفاع کنید! 
اشتباه کردن...مجازات میشن اما طرد نباید بشن. اعتمادمون نباید خدشه دار بشه!

مهران بیان ۲۱ دی ۹۸ , ۱۳:۴۹

خودکشی با مرگ فرق نداره؟

اشتباه مجازات خواهد داشت. شک نکنید! 

اما طرد و بی اعتمادی خطای بزرگیه! 

صحبتِ جانانه ۲۱ دی ۹۸ , ۱۳:۵۲

یکم بعضی از تیکه های حرفت عادلانه نیست و رادیکالیه

 

این اشتباه باید بررسی بشه قطعا

و باید مجازات بشه فرد خاطی

 

 

منتهی

همونطور که این ارگان حافظ امنیت کشورما بوده 40سال، یک اشتباه از عزت اون نباید کم کنه

مثل رستم که اگرچه سهراب رو کشت از روی تاریخ از رستم بودن او چیزی نکاست

جوابم به اقلیما رو بخون.

صحبتِ جانانه ۲۱ دی ۹۸ , ۱۴:۳۹

جواب حرف من نیست

 من به لحن پست خودت انتقاد کردم

دستورالعمل ازت نپرسیدم رفیق

من رادیکال نیستم ولی در بعضی مواقع باید مقتدر بود. 


منظورت از لحن چیه؟ لحن که توی نوشته معلوم نیست.

صحبتِ جانانه ۲۱ دی ۹۸ , ۱۵:۳۳

دخترم مقتدر چیه

این لحن به اقتدار ربطی نداره نباید قاطی کنیم

 

شما از سردار سپامقتدر تری که جلوی دوربین دست بالا میبره و عذرمیخواد؟؟

 

 

این لحن چیه دوستم؟

خون مردم غیر نظامی رنگین ترنظامی ها   که نیست...

 

من خودم غیر نظامی ام و از یه خانواده غیر نظامی.

این یعنی دارم از خودم مایه میذارم.

حملات به سپاه واقعا ناجوانمردانه ست. 
بحث اقتدار نبود. بحث اخلاصه. اشتباهی در یک خانواده انجام میشه همه باهم باید تنش و سختی اون اشتباه رو گردن بگیرن و تحمل کنن. نباید به هم بی اعتماد و پرخاشگر بشن.

مگه الان که روحانی اون همه اشتباه میکنه میگیم رییس جمهور خودتونه، خودتون ماله  بکشید به خرابکاریاش؟ 
نه. همه باهمیم!

آقای مهربان ۲۱ دی ۹۸ , ۱۵:۵۰

سلام

در کسری از ثانیه یک دکمه پهپاد رو میزنه و شادی آفرینه.

در کسری از ثانیه یک دکمه هواپیما رو میزنه و غم آفرینه.

 

دکمه همون دکمه اس

فرد نظامی هم فرد نظامیه

کسری از ثانیه همون کسری از ثانیه اس

ای بابا ...

سلام

آره دیگه اونقدر الان تو سر بندگان مظلوم خدا میزنن که فردا روز اگه طرف توی همچین شرایطی گیر کرد بترسه دکمه رو بزنه، کروز بیاد ما رو بزنه.


خداوکیلی اگر دخترتون پسرتون مادرتون یا نزدیکترین فرد زندگیتون و یا حتی اقوام نزدیک تون تو این هواپیما بودند  و کشته میشدند  بازم همین حرفا رو میزدین ؟

 

 

بابا مرحبا به انصافتون !!

 

 

 

 

 

 

 

آره میزدم.

شک نکن!
مگه بحث شخصی داریم؟!
مملکت پر خواهر و مادرامونه! 
همه به یه اندازه در معرضیم.

دفعه دیگه اگه واقعا موشک باشه چی؟ نبایدبزنه؟

مطمئن باش من خودم شخصا از کنده شدن ناخن یکی از اون آدما بیشتر از خیلیا ناراحت میشدم ولی الان بحث احساسات شخصی نیست.
این چند روز از غصهو ناراحتی هیچ حوصله نداشتم. غذا نخوردم درست. دائم سرگیجه و ضعف داشتم. 
شمااین اندازهاز این قضایا ناراحت بودی؟!

اونا خواهر و مادرا و برادرای ما بودن...چی داری میگی؟
اما قرار نیست بهخاطر اشتباه برادرکشی کنیم!

به خاطر قتل غیر عمد قصاص نمیکنن!


فعلا که اونا برادر کشی کردند !!

شما یه درصد بدین که خطایی در کار نبوده اونوقت این حرف رو نمیزنین !!

 

 

من یه هفته است جگرم داره میسوزه !

یه هفته اس زندگی بهم حروم شده !

یه هفته اس چشمای خودم و خانواده ام خونه !

امروز که دیگه رسما عزادار شدیم !

بماند یکی از دوستانمون هم همراه با خانواده اش تو این پرواز بودند و  آسمانی شدند.

 

 

ما نه اونا رو محاکمه میکنیم نه میکشیم فقط نهایتش بهشون  حرف بزنیم 

محاکمه اونا تاوان این همه خون بی گناه رو نمیده ولی شک نکنین تاوان این همه خون که ریخته شده اونم عمدا یا حتی سهوا رو خدا از تک تک شون خواهد گرفت !!

این حرف من نیست این وعده خداست!!

 

 

 

روی چه حسابی احتمال عمد میدید؟

مگه دشمنی توی اون هواپیما بوده؟


بله. وعده خدا حقه.

ولیآدم تا یه جایی مظلومه اما اگر در مجازات به جای اندازه خطا اندازه خشمش رو معیار قرار بده ممکنه ظالم و مظلوم جاشون عوض بشه.

حرفای من به معنی گذشتن از فرد یا افراد خاطی نیست. بلکه به معنی طرد نکردن و رعایت حریم جایگاه های خاصه.
کسی که همیشه جلوتر از ما هدف گلوله بوده نباید در موضع ضعف قرار بگیره

شهید بابایی هم با پدافند خودی شهید شدن.
توی شرایط جنگی بودیم. هممون توی شرایط جنگی بودیم. نظامی و غیر نظامی.

صحبتِ جانانه ۲۱ دی ۹۸ , ۱۶:۳۵

من منظورتو می فهمم

ولی این لحنش نیست

از خودت دجایگاه همگان زاویه سازه

به اصل حرفت اشاره کن

حاشیه درست نشه

نمیفهمم منظورتو.

اصل حرفم همونه که توی جمله آخر گفتم.
نباید حریم سرباز وطن شکسته بشه وگرنه دفعه دیگه حریم مملکتمون شکسته میشه.

دختـرِ بی بی ۲۱ دی ۹۸ , ۱۸:۰۶

چقدر کشته شدن  دویست و خورده ای بی گناه براثربی تدبیری یه عده برای شما راحته...

تلخه ولی عیب نداره؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!

اللهم عجل لولیک الفرج

چه قدر قضاوت کردن در مورد احساسات آدما برای شما راحته که فکر میکنید عیب نداره از بیرونه.


دختـرِ بی بی ۲۱ دی ۹۸ , ۱۸:۳۵

من به احساسات شما هیچ کاری ندارم به بکاربردن کلمه عیب نداره کار دارم...که چطور میفرمایید تلخه ولی عیب نداره!!

کلمه خیلی دردناکی بود ....

عیب داره خیلی هم عیب داره باکلیت متنتون شاید موافق باشم ولی این عیب نداره خیلی خیلی بد بود

 

برای من راحت بودن رو از کجا فهمیدید؟

جمله عیب نداره در مقایسه با خیلی از مصلحت هاست.


اون وقت با وجود موافقت کلی، کل رو فدای جزء کردید. من دقیقا از همین نگاه جزئی گرایانه در این مسئله نگرانم. 
همین نگاه که باعث تنش های احساسی وهیجانات زیاد و شکاف در جامعه میشه.

میتونستید وقتی با جزء مطلب مشکل دارید فقط سوال بپرسید که عیب نداره یعنیچی؟ نه که قضاوت قطعی کنید.

دختـرِ بی بی ۲۱ دی ۹۸ , ۲۰:۲۱

شما وقتی عقیده تون رو در غالب کلمات و پست منتشر میکنید و نظرات هم بازه یعنی بقیه بیان راجع به این پست و عقیده تون اظهار نظر کنند ...وقتی میفرمایید عیبی نداره من به احساس شما دسترسی ندارم براساس کلماتی که میبینم نظرم رو میگم کلمه عیب نداره برای سنگ دل ترین آدم هم بار سنگینی داره مگر کشته شدن این همه انسان میشه عیب نداشته باشه...

شما اگر میخواید به قول خوتون قضاوت نشید یست نذارید چون اصلا با پست گذاشتن ناخودآگاه انسان ها قضاوت میشن مثلا الان با توجه به پست های من بقیه یه قضاوت هایی راجع بهم دارن

واصلا حدیث دارم  از امیرالمونین که شخصیت هرکس رو  در آینه کلماتش میتوان شناخت 

هیچکس نمیتونه از احساس کسی دیگه مطلع بشه مگر اینکه خودش بگه ...

وقتی میفرمایید عیبی نداره با وجود تلخ بودن چه از درون باشه چه از برون اصلا توجیهی برای اشتباه بودنش نیست

 

بنده گفتم با کلیت متن و شاید ....

اتفاقا به جز این جمله اول که خیلی برام دردناک بود با قسمت های دیگه ای هم مخالفم که ترجیح میدم سکوت کنم

اگر این کار من با توجه به گفته خودتون قضاوته شما هم در هر دوپاسخ قضاوت کردید

ببین دختر خوب! نگاهت جزئی نگرانه و احساساتیه. تمام این کامنت هات هم برای اینه که هیجاناتت رو تخلیه کنی. وگرنه من با شما دعوایی ندارم که. چرا با این حالت باهام حرف میزنی؟! از اول که کامنت گذاشتی با تحکم و توبیخ بود.

من اگر عیبی نداره رو گفتم. تلخه رو هم گفتم. میخوای از کلمات بفهمی، تیتر در مورد تلخی واقعه بود نه بی عیبی اون. 
چرا این طوری قضاوت نمیکنی؟
اگر شما واقعا فقط از روی کلمات قضاوت میکنی، کل کلمات رو ببین و یاد بگیر لطفا که پیام هر پست رو ببینی. نه این که بری به حاشیه.

الان من بگم عیب داره و خیلی بد شد و... از نظر شما مشکل حل میشه؟

می دونی؟ موضعگیری آدما قبل از اتفاقات انجام میشه. اما ابتلائات و اتفاقات باعث میشه که آدما موضع گیریشون رو اظهار کنن. 
اگر نسبت به  سربازی که جونش فک دستشه برای مملکت اسلامی، زاویه داری، برو ببین تو دلت چه خبره. این تندی سرکار به اقتدار نظام ضربه میزنه. این طرز برخورد شما باعث بی اعتمادی به سربازای سپاه میشه و این از کشته شدن هزار نفر هم بدتره. چه برسه به این تعداد آدم.

بهت توصیه میکنم آیه ۴۶ سوره انفال رو با دقت بخونی.



سلام

 

وضعیت ما به تعبیر حضرت آقا جنگ احزاب هست، نه احد

سلام

میشه تشریح کنی.
ممنون

nashenas@

Chi migi? Amd chie? Chera nashenas Harf mizani? 

bale Shahid Babayi ba mushak e khodi shahid shod

دیگه...

نمیدونم چرا گفتن عمد؟

 قرآن کریم، شرایط جبهه حق در جنگ احزاب را اینگونه توصیف می‌نماید.

 إذْ جَاءُوکُمْ مِنْ فَوْقِکُمْ وَمِنْ أَسْفَلَ مِنْکُمْ وَإِذْ زَاغَتِ الْأَبْصَارُ وَبَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَنَاجِرَ وَتَظُنُّونَ بِاللَّهِ الظُّنُونَا ﴿١٠﴾
زمانی که از بالا و از پایین [لشکرگاه] تان به سویتان آمدند، و آن گاه که دیده‌ها [از شدت ترس] خیره شد و جان ها به لب رسید، و به خدا ظن بردید. (۱۰)

 هنَالِکَ ابْتُلِیَ الْمُؤْمِنُونَ وَزُلْزِلُوا زِلْزَالًا شَدِیدًا ﴿١١﴾
آنجا بود که مؤمنان مورد آزمایش قرار گرفتند و به تزلزل و اضطرابی سخت دچار شدند. (۱۱)

 جنگ احزاب، حمله‌ای برق‌آسا و همه‌جانبه، از سوی همه‌ی کفار و منافقین داخلی و از چند جبهه علیه مسلمین بود.

امام خامنه‌ای در آخرین سخنرانی خود، نهایتِ کوشش مجموعه‌ی استکبار را برای ایجاد تردید در «ایمان و غیرت دینی» مردم توصیف نمودند. ایمان و غیرتی که نمونه‌ی آن را در نوزدهم دی ماه سال 56 و حماسه‌ی تشییع میلیونی و باشکوه بزرگ سردار تاریخ اسلام و جهان بیان داشتند.

یعنی آنکه هدف از کلیه‌ی کوشش‌های جبهه‌ی کامل استکبار، ایجاد تردید در عزم و اراده‌ی عمومی مردمی است که با ایمان و غیرت دینی به صحنه آمدند. درست همانند جنگ احزاب

این بین، تلاش جبهه نفاق داخلی، بخصوص بر همین هدف تمرکز داشت.

 پس باید دانست جبهه منافقین داخلی، بخش مهمی از جبهه کلی استکبار علیه انقلاب اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد.

تنها راه نجات اسلام و ادامه‌ی حیات آن، شناخت خط نفاق و ایستادگی محکم و بی‌تعارف در مقابل آن است. تا جبهه‌ی حق نسبت به جبهه‌ی باطل و نفاق به شدت بی‌تحمل و صاحب برخورد شدید نباشد، امکان تحقق ظهور وجود ندارد.

 

کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
 

من الان شرایط شخصیم هم شرایط جنگ احزابه چه برسه به شرایط اجتماعیم.

ممنون

در سوره‌ی احزاب مشاهده میکنید: وَ لَمّا رَءَا المُؤمِنونَ الاَحزابَ قالوا هذا ما وَعَدَنَا اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُم اِلّآ ایمانًا وَ تَسلیمًا.(۲) قضیّه‌ی احزاب قضیّه‌ی مهمّی بود. یعنی در مقام مقایسه، اگر بخواهیم جبهه‌ی امروز دشمن علیه جمهوری اسلامی را در صدر اسلام مشابه‌سازی بکنیم، میشود جنگ احزاب. امروز خب مشاهده میکنید دیگر؛ همه‌ی دنیاپرستان و قدرت‌طلبان و جنایت‌کاران و اهل زور و ظلم و طغیان در سرتاسر عالم، در رده‌های مختلف اقتدار، در مقابل جمهوری اسلامی صف کشیده‌اند و حمله هم کرده‌اند و دارند از همه‌ی جوانب حمله هم میکنند؛ عین همین قضیّه در جنگ احزاب اتّفاق افتاد. خب همه‌ی جمعیّت مدینه آن روز شاید به ده هزار نفر نمیرسید؛ زن و مرد و کوچک و بزرگ و بچّه و مانند اینها. احزاب -یعنی کفّار و مشرکین مکّه- از تمام اقوام موجود در آن منطقه، مردان زبده‌ی جنگی‌شان را انتخاب کردند، ده هزار نفر شدند! حمله کردند به مدینه؛ این قضیّه‌ی کوچکی نبود. گفتند میرویم مدینه، همه را قتل‌عام میکنیم؛ هم خود آن مدّعی نبوّت را -یعنی پیغمبر را- هم اصحابش را؛ قال قضیّه را میکَنیم، تمام میکنیم قضیّه را. با اینکه دَأب(۳) پیغمبر این بود که وقتی جنگ میشد، این جنگ را بیاورد بیرون شهر و در شهر نمانَد، امّا این حادثه این‌قدر مُهیب و هولناک و سریع اتّفاق افتاد که پیغمبر مجال نکرد نیروهای خودش را ترتیب بدهد و بیاورد آماده کند برای مثلاً یک بسیجِ بیرون شهر مدینه، مجبور شد [دُور] شهر مدینه را خندق بزند که به جنگ خندق معروف است. حادثه‌ی بسیار مهمّی بود. خب مؤمنین در مقابل این حادثه قرار گرفتند. مردم -همانهایی که تحت لواء پیغمبر زندگی میکردند- دو دسته شدند: یک دسته آنهایی هستند که در همین سوره‌ی احزاب حدود هفت هشت ده آیه قبل از این آیه‌ای که من خواندم، از قول آنها نقل شده: وَ اِذ یَقولُ المُنافِقونَ وَ الَّذینَ فی قُلوبِهِم مَرَض،(۴) کسانی که دلهایشان مریض بود، اینها گفتند که پیغمبر به ما راست نگفت، گفت شما پیروز میشوید؛ بفرما! لشکر دشمن آمده و دارد می‌آید، پدر ما را در می‌آورند. یعنی یأس و ناامیدی و خودکم‌بینیِ در مقابل دشمن و یک گرایش قلبی پنهان به دشمن در آنها وجود داشت؛ امّا عدّه‌ی دیگر که اکثریّت بودند گفتند نه، قضیّه این‌جوری نیست، هذا ما وَعَدَنَا اللهُ وَ رَسولُه؛ این دشمنی را قبلاً خدا و پیغمبر به ما گفته بودند؛ گفته بودند که شما وقتی وارد این میدان شدید، همه‌ی عوامل کفر و استکبار با شما دشمنی میکنند؛ این قضیّه را قبلاً خدا و پیغمبرش به ما گفته بودند: هذا ما وَعَدَنَا اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللهُ وَ رَسولُه، درست گفته بودند؛ همانی که پیغمبر به ما گفته بود، همانی که خدا گفته بود، همان اتّفاق افتاده؛ یعنی آمدن دشمن و حمله‌ی دشمن، به جای اینکه روحیّه‌ی اینها را تضعیف کند، ما زادَهُم اِلّآ ایمانًا وَ تَسلیمًا،(۵) ایمانشان را تقویت کرد؛ تسلیمشان در مقابل خدا را تقویت کرد؛ عزم و جزم آنها را نسبت به مواجهه و مقابله تقویت کرد؛ این به‌خاطر ایمان است؛ ایمان این است. وقتی ایمان در دل ریشه‌دار شد، قوی شد، مواجهه‌ی با همه‌ی این مشکلاتی که شماها گفتید -و بنده هم اینها را، هم میدانم، هم بیشترش را میدانم، [یعنی] از اینها بیشتر را هم بنده میدانم- مشکل نمیشود؛ مواجهه آسان میشود؛ منتها مواجهه راه دارد.
 

سخنرانی امام خامنه ای 12 تیر 95

چه جالب! اونجا هم مردم بی اعتماد شدن.

میدونید. یه اصلی هست که اعتماد در اتفاقات تکی و کوچیک نمیره اگه رفت یعنی از اول اصلانبوده.

مدتی بعد از جنگ احزاب فتح مکه اتفاق می افته

 

ان شاءالله

ان شاءالله
ان شاءالله

ملکه بانو ۲۲ دی ۹۸ , ۱۱:۱۸

این اشتباه رو بپذیریم، پنهان‌کاری و دروغ‌گویی را چه کنیم؟

آیا اگر افرادی از کشورهای دیگر توی هواپیما نبودن هم این مسئله رو علنی می‌کردن؟

مطمئنی پنهانکاری و دروغ بوده؟

شما صحبتای سردار حاجی زاده رو گوش کردید؟

بر اساس چه فکت و المانی احتمال میدید که نمیگفتن؟



طوری حرف نزنیم که دشمنی که دشمنیش با ما برامون مسجله، بهمون پررو بشه.
کسی که ما رو تحریم کرده، الان کنار ماست؟!! شاید این چند روز حرف دشمن رو زدیم؟!

دختـرِ بی بی ۲۲ دی ۹۸ , ۱۵:۰۰

واییییی که شما چقدر خودتون قضاوت کردید!!!

 

 

....

 

 

آقا من یه سوال فنی دارم :)

من بگم شما درست میگی و عیب داره و خیلی هم عیب داره و هر چه قدر که شما میگی عیب داره، مشکل حله؟

مگه من و تو با هم دعوا داریم یا قضیه کل کل شخصیه که الان شما به جملات من یا قضاوت من چسبیدید؟
سوال اول من واضح بود.
شما از کجا میدونید این قضیه برای من راحته؟
آقا این قضیه برای من راحت نیست ولی بازم میگم در مقایسه باخیلی مصالح عیب نداره و این عیب نداره به معنی رفع و رجوع نیست بلکه به معنی بهم نزدن کلیت سیستمه. 

شما دارید به خاطر یهجزء کل رو نادیده میگیرید و این اشتباهه.
اینقدر توپ رو تو زمین من نندازید. 

من تکلیفم با خودم روشنه و میدونم احساسم چیه و منظورم چی بوده. دلیلی نداره که بیشتر از یه حدی به شما توضیح بدم که منظورم چی بوده. 

برای خودتون میگم :یکم  با خودتون مواجه بشید!

اقای ‌ میم ۲۲ دی ۹۸ , ۲۱:۱۵

به نظر من که موضع شما کاملا صحیحه

چی بگم...


دختـرِ بی بی ۲۲ دی ۹۸ , ۲۱:۳۱

ترجیح میدم به سوالات فنیتون جواب ندم :)

فقظ خیلی جالب بود برام همون جمله اول بنده رو به قضاوت متهم میکنید ولی خودتون...

اما قضاوت های نادرست شما من رو ناراحت نمیکنه خواهر جان:)

 

فقظ یه بار دیگه حرف و منظوری که از اول داشتم و شاید خوب بیان نشد رو میگم .

این اتفاقات اخیر فقط خانواده اون افرادرو داغدار نکرد بلکه کل ملت ایران عزادارند و به اعتقاد بنده ادبیات پست شما مناسب با افراد عزادار نیست.انتقاد من به ادبیات و متن شماست

عیبی نداره...

خون غیر نظامی رنگین تر نیست...

اینها درد رو بیشتر میکنه حتی اگر بر فرض مصلحت باشه خودتونم که رشتتون مشاورس باید بدونید این کلمات بار منفی داره

با این کلمات نه تنها اقتدار سپاه حفط نمیشه بلکه نمک به زخم میپاشه

یه کلیپ دیدم از شهید کربلایی حاج قاسم که داشتن با خانواده ای که بچه اش تازه شهید شده بود صحبت میکردند هم مقتدر و با صلابت بود هم آرامش دهنده به همراه همدلی متاسفانه کلیپ رو پیدا نکردم که براتون بذارم

پیش خودت جواب بده.


من نگفتم که ناراحتت کنم. میتونستم جمله ای بگم که خوشحالت کنم میگفتم اما هیچ وقت به قصد ناراحت کردنت چیزی نمیگم.

نمیدونم مصاحبه مادر یکی از نخبه های شهید این حادثه رو شنیدید یا نه.
ادبیاتشون همین بود.
مضاف بر این که توی جملاتشون کاملا مشخص بودفقط رهبری رو معتمد میدونن و میخوان جزئیات حادثه مشخص بشه.

هنوزم سوالم سرجاشه: چرا اگر عیبی نداره رو دیدید، تلخه رو ندیدید و تیتر پست رو که داره به تلخی ماجرا تاکید میکنه؟

بار منفی و بار احساسی کلمات یه متن تا حد زیادی به ذهن و هیجانات خود خواننده متن برمیگرده.
من جایی چیزی نخوندم. از کسی چیزی نشنیدم تا از ماجرا خبردارشدم احساس قلبی و ناب خودم رو توی این صفحه منتشر کردم 

واقعا فکر میکنم خون من غیرنظامی از خون سرباز نظامی رنگین تر نیست. شما یا من رو جزء خانواده ملت میدونید یا نمیدونید. اگر میدونید که خب میتونم بگم خون بچه من رنگین تر از خون سربازمون نیست. 
 و واقعا احساسم اینه که اگر بخوام این حادثه رو نسبت به فتنه ای که با تخریب سپاه ایجاد میشه مقایسه کنم، هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده.
اما نسبت به خودش بخوام بگم فعلا حرف زیاده. 

در مورد مدل نوشتنم هم باید بگم هرکس یه مدلی حرفشو میزنه. قرار نیست من مثل بقیه حرف بزنم که...
بی ادبی و توهینی هم در این جملات نمیبینم. 
شما اگر ادبیات من رو مناسب نمی دونید خودتون تو وبلاگ خودتون با ادبیاتی که مناسب میدونید در مورد این اتفاقات اخیر مطلب بنویسید. اگرم نسبت به اصل حرفم، یعنی موضع گیریم در مورد این حادثه حرفی دارید و نه قالب پستم و طرز بیانم، میشنوم. خوشحال هم میشم.

دختـرِ بی بی ۲۲ دی ۹۸ , ۲۲:۰۶

حالا اگر به نطر شما این جزییات اصلا نباید مطرح بشه

و بنده یه آدم سطحی نگری هستم

 

میپذیرم

 

ولی به عنوان مخاطب پست هاتون خواستم نقدی داشته باشم به نوع متنتون که واقعا دلم گرفت

نه اصلا شما سطحی نگر نیستی!

شما جزئی نگر و احساساتی هستید از نظر من.
جزئیات باید مطرح بشن. لازمه که مطرح بشن. اصلا عدالت در جزئیات بروز پیدا میکنه. اما نباید کل رو فدای جزء کرد.

ببین جمله آخرت هم نشون میده احساساتی هستی...
چرا دلت گرفت؟ 
من ناراحتم که باعث دلگیری شما شدم و عذر میخوام ولی سر حرفم هستم. 
مسئله عدالت و دفاع از مظلوم همون طور که در جزئیات بروز پیدا میکنه؛ جای حب و بغض شخصی نیست.
من نمیتونم به خاطر این که کسی ازم ناراحت نشه از این موضعم کوتاه بیام.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سیب، پیله، پیچک و....همه منم. منی سی و سه ساله و در آرزوی پرواز...
پرواز...
همه رویاها، همه خواسته ها، در گذر ایام رنگ می بازد. همچون آگهی های نیازمندی های یک روزنامه پوسیده که هرروز بیشتر و بیشتر زرد می شود. اما پرواز میلی بوده و هست و ان شاء الله خواهد بود که همیشه تازه است. و گذر هیچ روزی، رنگ آن را حتی کمی کم رنگ تر نکرده!
(الان سی و پنج ساله ام. در انتهای سی و پنج...کی می روم؟!)

.....................

یَا أَیُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ

.....................

به جای آن که باغبان جان بقیه باشی، باغبان جان خودت باش؛ به جان خودت که برسی، باغبان هستی می شوی.
"علیرضا شیری"

......................


دل من غصه چرا؟!

آسمان را بنگر

که هنوز بعد صدها شب و روز

مثل آن روز نخست

گرم و آبی و پر از مهر، به ما می خندد!

دل من غصه چرا؟!

دل به غم دادن، از یأس ها سخن گفتن

کار آن هایی نیست که خدا را دارند

غم و اندوه،

اگر هم روزی، مثل باران بارید

یا دل شیشه ای ات،

از لب پنجره ی عشق،

زمین خورد و شکست

با نگاهت به خدا،

چتر شادی واکن

و بگو با دل خود،

که خدا هست، خدا هست...


.......................


اللهم وفقنا لما تحب و ترضی

.......................

اینجا اون خلوت گاه نیست.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان