دونه ای که جوونه زده

دیدید وقتی یه دونه جوونه میزنه اولش چیزی که از داخل دونه بیرون میاد، اصلا معلوم نیست ریشه ست یا ساقه یا برگ. اون هیچ کدوم اینا نیست، فقط جوونه ست. دونه خودش فکر میکنه یکی از ایناست. اما یه درخت میدونه که جوونه فقط جوونه ست. گاهی دونه فکر میکنه برگ در آورده، گاهی فکر میکنه یه ساقه تنومند داره و گاهی فکر میکنه یه ریشه مستحکم. 

اون دونه منم...

تا الان فکر میکردم که ریشه و ساقه و برگ دارم اما تازه فهمیدم که تازززههه افتادم توی خاک و جوونه من داره تبدیل به یه ریشه میشه. تونستم خاک مناسبم رو پیدا کنم. یه دونه برگ کوچولو در آوردم اما...

 

وقتی گیاهی داره تازه برگ در میاره و تازه سبز شده، چه قدر حساسه؟! اون سریع نیاز به آب پیدا میکنه و اگرم زیاد آب بخوره میگنده؛ حالا حکایت منه.

...

میان ترم اولین امتحان رسمیمون بود که...تف به ریا...۲۰ شدم. نمیگم خوشحال نیستم اما بیشتر از اون اضطراب دارم. آخه قبل از امتحان، یکی از بچه ها داشت درد دل میکرد که، من درست نخوندم و خیلی وقته از درس فاصله گرفتم و سختمه.. بهش گفتم نگران نباش نمره تو هرچی بود تقدیم کن به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف). بگو آقا من هرچی ازم برمیومد تلاش کردم هر نمره ای بگیرم مال شما.

اون وقت مطمئن باش هر نمره ای بگیری اونیه که باید میگرفتی. پس ناراحتش نباش. 

خلاصه خیلی حس گرفته بودم. حالا یهو قبل امتحان برای خود فلک زده م، یه نیت دیگه م اومد. گفتم یا امام زمان هر نمره ای بگیرم اون انتظاریه که شما از من دارید و میخواید برای همچین نمره ای توی دوران تحصیلم تلاش کنم. 

 

زد و نمره من این شد. حالا فکر میکردم ۱۶ یا نهایتا ۱۸ بشم. ولی وقتی ۲۰ شدم، دیدم برام چه قدر کار سخت شد. چند روز بعدش از زور اضطراب تمرکز نداشتم. حالا باید خودمو جمع و جور کنم برای تاپ تن کلاس شدن. 

و این برای مثل منی، یعنی یه ماراتن خیلی سخت!

 

+ برام دعا کنید لطفا! توی چند مدت گذشته سختی ها و مشکلاتی کشیدم که روحمو زخمی کرده و به قلبم صدمه زده. این باعث شده نتونم اون طور که باید قلبم رو پاک نگه دارم. راستش کینه بدون این که بدونم توی قلبم خونه کرده. دعا کنید ازش خلاص بشم. کینه قلب رو سنگین میکنه! دعا کنید برام.

۹ لایک:)

سلام

وقتی امام این رو ازت میخواد، یعنی خواسته بهت بفهمونه که توان تو، با وجود همه شرایطی که داری ، ۲۰ شدنه.

پس باز هم بدون اینکه به نتیجه فکر کنی،همه تلاشت رو بذار، کم نذار، تنبلی نکن و از هر فرصتی استفاده کن برای مطالعه. باز نتیجه رو بسپار به خدا.

فکر نکن به اینکه خدا با این توقعی که ازت داره، میخواد به چه نتیجه ای برسه،فقط کارت رو انجام بده و در واقع،گرهت رو بباف! آخر کار نقش فرشت معلوم میشه

 

 

سلام

راستش نمیتونم کاملا این طور باشم باید به نتیجه فکر کنم. چون نتیجه فقط متوجه من نیست. افراد دیگه ای هم از نتیجه تاثیر میگیرن. نمیخوام حقی از کسی ضایع بشه.
مسئله اینه که نظام اولویت بندیم کاملا بهم ریخته. برام اولویت اخر بود درس اما این یعنی باید اولویت اول باشه؟!! خب پس این خلق خدا رو چه کنم؟!

تا تو باشی نیت های گنده گنده نکنی :)))))))))))))))))))))))))))))))

 

بابا بیست 

تاپ تن چیه 

تاپ تری! :)

همونو بگو...

الان موندم توش...واقعا مگه خود حضرت راهو نشون بدن...
تاپ تری کار خودته. خیلی گروهمون درس خونن!

اقای ‌ میم ۰۹ آبان ۹۹ , ۱۵:۵۲

محتاجیم به دعا 

ان شاء الله تو درس هاتون موفق باشید 

ان شاءالله همیشه روح و جسمتون سلامت باشه! 

ممنونم.

دخترِ بی بی ۰۹ آبان ۹۹ , ۱۷:۵۳

ممنان:)

نیت قشنگی یادم دادی...

دارم میخونم برای یه ماراتن سخت اگر نیتم رو تغییر بدم شکست هم برام طعم پیروزی داره چون مطمعن میشم به صلاحم نبوده...

ولی اگه واقعا تلاشم کم باشه یعنی کمکاری خودم

 

خودت میفهمی که نهایت سعیت تا کجاست. هر وقت به اندازه لازم برای هرچیزی تلاش کنی، در اون مورد به آرامش میرسی.

کیمیا مهاجر (پرستوی عاشقِ سابق) ۱۷ آبان ۹۹ , ۰۸:۳۴

سلام...نمره واقعا مهم نیست با عشق درس خوندن و برای فهمیدن و به درد بخور شدن و با سواد شدن درس خوندن مهم تره

اون وقت، چون که صد آید نود هم پیش ماست...

 

 

ان شاءالله موفق باشید

التماس دعا

سلام😃


برای منم نمره مهم نیست. بیشتر حرفم داشتن یه معیار کمی برای سنجش اولویت درس خوندنم بود.

اقای ‌ میم ۱۹ آبان ۹۹ , ۰۳:۲۵

ممنونم بابت دعای خیرتون 

من درس داشتم.

شما چرا بیدارید؟!
این جوری دعای من مستجاب نمیشه!!!
دوست دارم دعاهام مستجاب بشن!

کیمیا مهاجر (پرستوی عاشقِ سابق) ۱۹ آبان ۹۹ , ۱۵:۴۳

سلام. احسنت بر شما

الهی که با علما محشور بشید :*

برای مام دعا کنیداهل عمل باشیم

ان شاءالله هممونباهم!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سیب، پیله، پیچک و....همه منم. منی سی و سه ساله و در آرزوی پرواز...
پرواز...
همه رویاها، همه خواسته ها، در گذر ایام رنگ می بازد. همچون آگهی های نیازمندی های یک روزنامه پوسیده که هرروز بیشتر و بیشتر زرد می شود. اما پرواز میلی بوده و هست و ان شاء الله خواهد بود که همیشه تازه است. و گذر هیچ روزی، رنگ آن را حتی کمی کم رنگ تر نکرده!
(الان سی و پنج ساله ام. در انتهای سی و پنج...کی می روم؟!)

.....................

یَا أَیُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ

.....................

به جای آن که باغبان جان بقیه باشی، باغبان جان خودت باش؛ به جان خودت که برسی، باغبان هستی می شوی.
"علیرضا شیری"

......................


دل من غصه چرا؟!

آسمان را بنگر

که هنوز بعد صدها شب و روز

مثل آن روز نخست

گرم و آبی و پر از مهر، به ما می خندد!

دل من غصه چرا؟!

دل به غم دادن، از یأس ها سخن گفتن

کار آن هایی نیست که خدا را دارند

غم و اندوه،

اگر هم روزی، مثل باران بارید

یا دل شیشه ای ات،

از لب پنجره ی عشق،

زمین خورد و شکست

با نگاهت به خدا،

چتر شادی واکن

و بگو با دل خود،

که خدا هست، خدا هست...


.......................


اللهم وفقنا لما تحب و ترضی

.......................

اینجا اون خلوت گاه نیست.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان