اربعین امسال من

_: چرا نمیری سفر اربعین؟!

_: بدون تو نمیرم. همون یه بار بس بود.

_: من شاید تا چند سال دیگه هم نتونم بیام. امسال باردارم. سال بعدم معلوم نیست چی پیش بیاد. قبول کن مسیر من و تو از هم جدا ست. وظیفه مون متفاوته. 

_: الان وظیفه من تویی! واجب من الان اربعین نیست. تویی! 

_: بابا من راضیم! میرم خونه مامانم! نگران من نباش! راضی نیستم از هیچ کدوم از وظایفت به خاطر دل من کم بذاری! من هیچ وقت دلم نخواسته مانع انجام وظیفه تو بشم. 

_: فعلا واجبتر از اون هست. ولی اینو بدون امام حسین علیه السلام من رو بدون تو راه نمیده توی حرمش! من اگه تو رو تنها بذارم توی راهی که داری این همه براش سختی میکشی، توی بهشتم راهم نمیدن. راستی یادت نره شفاعتم کنیا! 

_: حالا کی گفت خودمو راه میدن بهشت؟!

_: اختیار دارید! هر روز داری ثواب شهید میبری! من نهایتا دارم انجام وظیفه میکنم.

_: خب آخه همش میگن نباید از این سفر جا بمونیم و این حرفا...من میگم خودم که نمیتونم حداقل تو رو راهی کنم...(بغضم گرفته بود) اگه واقعا این کار مثل همراهی امام حسین علیه السلام باشه چی؟

_: آدم باید وظیفه خودشو بشناسه و با انجام اون وظیفه امامشو همراهی کنه. شاید یه نفر اولویتش رفتن به این سفر باشه. ولی وظیفه من توی این جایگاهی که هستم رسیدگی به تو و انجام کاراییه که روی دوشمه. الان ولی خدا توی این جایی که من هستم بیشتر به کمک نیاز داره تا توی پیاده روی اربعین. یعنی برای من این طوره. برای کس دیگه شاید این طور نباشه. دوست دارم برم. ولی دلبخواه من که شرط انجام وظیفه نیست!ان شاءالله که خدا ما رو هم توی ثواب اون هایی هایی که رفتن شریک کنه. الانم خیلی اصرار نکن. فکر نکن که دلم به رفتن نبوده. مجبورم بمونم.


یاد حسرت توی چشمهاش افتادم وقتی تلویزیون داشت از پیاده روی اربعین سالای قبل نشون میداد.بغضم گرفته بود.

دوباره خنده اومد توی صورتش و گفت: ولی باور کن امام حسین علیه السلام منو بدون تو توی حرمش راه نمیده! سال دیگه پنج نفری باید بریم ان شاءالله.



۴ لایک:)
دقیقاً همینه. هرکس در هر لحظه وظیفه‌شو تشخیص بده و عمل کنه.
خدا حفظتون کنه برای هم.

خواستم حرف شوهرمو بولد کنم که بگم اصل پستم اینه. 

بحث بین ما دو تا تیکه تیکه بود. اینقدر منسجم نبوده. من برای رسوندن مطلب یه تیکه گفتمش.
اصل پستم همونه که بولد کردم.

صحبتِ جانانه ۰۱ آبان ۹۷ , ۱۴:۴۷
چه ایثارگر فهیمی...

کار داره منو بهانه کرده بابا!خخخخه


شوخی کردم. به جواب لوسی من هم نگاه کنید.

آشنای بی نشان ۰۲ آبان ۹۷ , ۱۴:۳۰
از وقتی فهمیدم ‌همون شاخه سیب هستید با کله میام پستاتون‌ رو میخونم:)
پست هم که تکراری بود:)

خب دیگه دلیلم برای عدم نمایش پست رفع شد.

تکراری نبود که...شما فقط یه بخشش رو خونده بودید. البته اصلش بود.

مگه شاخه سیب کی بود؟ همین پیچکم کسی نیست.

آشنای بی نشان ۰۲ آبان ۹۷ , ۱۴:۳۶
من پستای کسانی که عمیق بنویسن رو دوست دارم

احتمالا تو وب قبلیم کامنتای خوبی گذاشته بودید که هنوز تو ذهنم موندید
سلام
و چه حسرت قشنگیه و چه بغض نابیه این که در روح شما و همسرت هست....

لبیک به ندای امام حسین یعنی کاری رو انجام بدی که وظیفته...
ما گویا فعلا موظفیم به رفتن...
دوست دارم تک تک رفقای شهیدمون رو یاد کنم
و شماها رو
و همه دلسوخته ها رو....

اگر یه اتفاق مهمی بیفته یا ماموریتی پیش بیاد هم همین رو میگن/میگین؟

خب یکی از دلایل نرفتنشون همین ماموریت و اتفاقات مهم از این دست بود دیگه. به متن دقت کنید...

من و رسیدگی به من رو کنار وظایفشون گذاشتن.

آقای بیدل ۰۲ آبان ۹۷ , ۱۵:۰۷
عشق فقط توی کتابا نیست :)

اصلا اون چیزی که توی کتابا میگن عشق نیست.

نه من فقط اومدم کامنت انتقادی بذارم :)

کامنت انتقادیتون خوب بود اتفاقا. بعضی انتقاد ها فرصتیه برای توضیح بهتر دیدگاه. 


حالا چرا کامنت انتقادی؟

شما چرا اربعین نرفتید؟! به نظر میاد خیلی دلتون میخواسته.

بله دوست که دارم برم :)

پس مثل ما براتون جور نشد.

ان شاء الله ماجور باشید.

پلڪــــ شیشـہ اے ۰۲ آبان ۹۷ , ۱۶:۳۹
چه قدر خوبه که درک متقابل باشه.
در کل این طوری همه حالشون خوب تره 
:)
ان شاءالله که برای همه ماهایی که دلمون میخواست و نشد هم سهمی کنار بگذارند. البته شماها که دیگه تو راه هستید و غصه ای نباید داشته باشید :) :*
خدا حفظتون کنه

توی راه؟! نرفتم که...


درک متقابل و تفاهم یه جاهایی افسانه ست. چون هر کاری کنی مرد مرده و زن زنه. نمیتونن همیشه دیدگاه های هم رو درک کنن. اون زمان جایگاه ها و وظایف حرف اول رو میزنه.

پلڪــــ شیشـہ اے ۰۲ آبان ۹۷ , ۱۷:۱۲
منظورم اینه که مادری کردن مثل توی راه پیاده روی بودنه :))

بله درست میگید.
به نظرم همینم خودش یه جور درک کردن و بصیرت داشتنه
خداییش پا گذاشتن روی دل و عمل به وظیفه خیلی سخته :) 

😄

جدا شرمنده م کردی! دعا کن بتونم خوب مادری باشم. بچه امانت خداست. من باید این بچه رو توی مسیر رسیدن به خدا بذارم. دعا کن!
درسته. سخته...خیلی

سلام علیکم
همه زندگی مومن همین تشخیص اولویت هاست
و گاهی اوتقدر برای دیگران غیر قابل فهم میشه تصمیمات کسی که نگاهی لطیف به اولویت ها داره که ممکنه دچار سو قضاوت بشن
از عمود ۱۱۰۰ این پیام رو براتون میذارم
خیلی برای زوار دعا کنید
به ارتباط زوار و غیر زوار فکر کنید , 
باید طلب خیر  طرفینی باشه
وقتی به مادرم گفتم برای زوار دعا کنید کم مونده بود گریه کنه هی توضیح میداد که من خیلی دلواپس زوارم....
این خیلی ارزش داره , محاله خدا مادرم رو در دل و ذهن بندگان خاصش در زیارتها نندازه
روز قیامت مشخص میشه اثر این دلواپسی مادرم چی بود

علیکم السلام


راستش تاخیرم توی جواب دادن برای این بود که یکم گریه م گرفت!

منم برای زوار مخصوصا زنا خیلی نگرانم. امروز داشتم برای کسی در این مورد حرف میزدم تپش قلب گرفتم.
خیلی مراقب خانومتون باشید.

التماس دعا.
خیلی این کامنتتون برام ارزش داشت!



پلڪــــ شیشـہ اے ۰۲ آبان ۹۷ , ۱۸:۰۹
ان شاءالله بانوجان. :* حتما که می تونید. ان شاءالله امام زمان عج الله که خودشون هدایت همه مون رو بر عهده دارند، حامی و کمک تون باشند.
واسه بی تجربه هایی مثل من دعا کنید.

ان شاء الله هممون پیش اماممون سربلند بشیم!

ان شاءالله سال آینده 5تایی میرین :))

:))

ممنون
شما هم دوتایی ان شاءالله!

خخخخخخ 

🌹🌹🌹

گل این جوری دوست داری برات کادو بیارم اون موقع؟
😉😀😀😀

اره دوس میدارم :*

پس برو دنبال صاحبش

خخخخخ عجبا :))

چرا عجب؟

یکی از بارزترین نیازهای بشری نیاز به ازدواجه...

س _ پور اسد ۰۲ آبان ۹۷ , ۲۳:۰۲
نقل به مضمون : 
" هرکه دلش با ماهست ؛ با ماهست ... امام علی ع

البته فقط دل نیست. این کمترین حده.

چرا برای زوار به خصوص خانوما نگرانی؟!

چون به هر حال سفر سختیه...

بیشتر از اینم توضیحی ندارم بدم.

سلام
ان شالله یه دختر خوشگل و سالم خدا نصیبتون کنه طعمشو بچشید کام و قلبتون شیرین تر بشه


سلام

ان شاء الله خدا به همه فرزند سالم و صالح بده. واقعا از ته قلبم اینو میخوام!
برام جنسیتش فرقی نداره چون من یه پسر دارم و یه دختر. 
هر کدوم که خوب باشن، خوبن.


عارفه زهرا ۰۵ آبان ۹۷ , ۱۱:۲۰
اخیییی این نهایت عشقه ...
خیلی خوبه 5نفری کربلا....
اخ اخ من به سه نفریشم راضی ام ولی خب همسراقا یه نفری رفتن خخخ ..
ان شا الله قسمتتون بشه

من معلوم نیست سال دیگه هم بتونم برم. همسرم با این حرف خواستن دلداریم بدن.


بسم الله الرحمن الرحیم
دقیقا همین مکالمات بین ما انجام شد!
ولی قسمت شد شش تایی با هم بیاییم.
از کربلا براتون می نویسم.
فردا سفر تموم میشه و من نمیدونم بعد از این سفر چطور میشه به زندگی عادی برگشت؟
اصلا میشه؟؟؟؟؟؟؟

سلام 😍

زیارت قبول!
سلام ما رو هم برسونید.
راستش به نظرم اصلا الان شما توی روال عادی زندگی هستید. زندگی عادی یعنی در مسیر رسیدن به امام بودن. اون زندگی ای که غیر از این باشه غیر عادیه.

من برای شما نظر گذاشتم اما ثبت نشد!

دخترِ بی بی ۱۲ آبان ۹۷ , ۱۱:۰۵
تا ابد برای حسین(ع)باشید...

ممنون هممون با هم ان شاءالله...

آشنای بی نشان ۱۶ اسفند ۹۷ , ۲۱:۵۷
متاسفانه من از سفر اربعینم چیز زیادی نفهمیدم

همین که رفتید بالاخره توشه ای برداشتید.

هیچ کس دست خالی برنمیگرده.
امشب شب خوبیه. التماس دعا.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سیب، پیله، پیچک و....همه منم. منی سی و سه ساله و در آرزوی پرواز...
پرواز...
همه رویاها، همه خواسته ها، در گذر ایام رنگ می بازد. همچون آگهی های نیازمندی های یک روزنامه پوسیده که هرروز بیشتر و بیشتر زرد می شود. اما پرواز میلی بوده و هست و ان شاء الله خواهد بود که همیشه تازه است. و گذر هیچ روزی، رنگ آن را حتی کمی کم رنگ تر نکرده!
(الان سی و پنج ساله ام. در انتهای سی و پنج...کی می روم؟!)

.....................

یَا أَیُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ

.....................

به جای آن که باغبان جان بقیه باشی، باغبان جان خودت باش؛ به جان خودت که برسی، باغبان هستی می شوی.
"علیرضا شیری"

......................


دل من غصه چرا؟!

آسمان را بنگر

که هنوز بعد صدها شب و روز

مثل آن روز نخست

گرم و آبی و پر از مهر، به ما می خندد!

دل من غصه چرا؟!

دل به غم دادن، از یأس ها سخن گفتن

کار آن هایی نیست که خدا را دارند

غم و اندوه،

اگر هم روزی، مثل باران بارید

یا دل شیشه ای ات،

از لب پنجره ی عشق،

زمین خورد و شکست

با نگاهت به خدا،

چتر شادی واکن

و بگو با دل خود،

که خدا هست، خدا هست...


.......................


اللهم وفقنا لما تحب و ترضی

.......................

اینجا اون خلوت گاه نیست.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان